zaterdag 6 augustus 2016

Tactiek mislukt

Vanmorgen heb ik oma voor de laatste keer opgehaald. Ze logeert altijd bij hetzelfde resort op nog geen vijf minuten afstand. Elke morgen haal ik haar op en elke avond breng ik haar weer terug.
Vanmorgen voor het laatst dus, haar vakantie zit er nu ook op.
Ze had de middagvlucht waardoor ze nog even kon meegenieten met onze olympische spelen gekte.
We hebben er lange tijd naar uitgekeken. Zelfs onze vakantie is er op aangepast zodat we op tijd terug zouden zijn. En nu is het dan eindelijk zo ver. We genieten met volle teugen.
We hebben al naar dames handbal, dames volleybal, heren en dames beachvolleybal, turnen en zwemmen gekeken. Met smart wachten we natuurlijk op judo, maar de rest vinden we net zo leuk.

Het was tussen het sport kijken door ook nog een drukte van belang wat betreft kijkers voor onze fostertjes.
We hebben een potentiële kandidaat gehad voor Renzo. Deze mensen zochten een waakhond.
Renzo waakt uitstekend en beschermt zijn baasje door dik en dun. Dat deed hij natuurlijk ook toen deze mensen kwamen kijken. Maar eigenlijk vonden ze dat maar eng. Ze maakten zich al druk hoe ze hem moesten vervoeren. Nou, het is geen vals beest hoor, het is een hele lieve hond die gewoon uit dankbaarheid zijn baasje beschermd. Ik geloof niet dat ze overtuigd waren. Ze gingen weg met de mededeling dat ze erover na gingen denken. Die opmerking heb ik vaker gehoord. In eerlijke taal heet dat 'we doen het niet'. Jammer, maar ook niet erg. Ik zoek iemand die inziet dat Renzo niet alleen goed waakt, maar ook graag zijn mooie lieve kant ziet, want die heeft hij absoluut.
Eind van de dag kwam er nog een gezin voor Terry.
Terry had ik aangeprezen als drukke pup met veel energie en een nieuwsgierig karakter.
En wat denk je? Ze kwam niet eens kijken. Ze vond de kinderen maar eng en kwam liever niet onder de boom vandaan. Het was niet de eerste keer dat ze kinderen ontmoette, ik had dit gedrag dan ook echt niet zien aankomen. Zou dit haar tactiek zijn om ons te vertellen dat ze niet geadopteerd wil worden? Het zou zo maar kunnen, maar helaas trappen we er niet in. Ook het gezin niet.
Ze willen graag met Terry verder en geloven er heilig in dat ze heus na een paar dagen wel bijtrekt.
Waarschijnlijk denkt Terry alsnog dat haar tactiek gelukt is, want ze is nog hier. Maar helaas voor haar, ze is echt geadopteerd maar het gezin gaat eerst nog verhuizen van tijdelijke naar vaste woning.
Tot die tijd blijft Terry nog even hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten