woensdag 3 augustus 2016

Op zoek naar een papagaai

Oma had al een tijdje een wens.
Ze wilde graag een papagaai voor aan haar pergola. Het liefst een roodstaart exemplaar.
Geen paniek. Ze gaat echt geen papegaaien in petflessen het land uit smokkelen. 
Wij hebben hier hele bijzondere papegaaien. Ze eten niks, roepen niks, poepen niks. Je zou zeggen dat ze heel saai zijn, maar dat is niet zo.
Het zijn papagaaien gemaakt van autobanden. Ik kan het wel waarderen als er van afval nog bruikbare dingen gemaakt kunnen worden. Hier op het eiland zijn ze echt goed in spullen recyclen.
Nou ja, niet wat betreft het echte afval wat maar overal neer gedonderd wordt. Maar ik bedoel dat er heel veel creatieve mensen zijn die van bepaald afval nog iets leuks weten te creëren.
Zo ken ik natuurlijk iemand die van alles maakt van kokosnoten, iemand die lege wijnflessen beschilderd, iemand die van kokos en schelpen sieraden maakt en er is dus iemand die van autobanden papagaaien maakt.
Maar waar woont die man? Op Facebook was die vraag ook al eens voorbij gekomen.
In Westpunt was toen het antwoord. Nou Westpunt is niet zo heel groot, dat is vast wel te vinden.
Vanmiddag op weg naar Westpunt dus. Nou zo makkelijk was het niet.
Nergens een winkeltje of kraampje dat leek op een papagaaienverkooppunt. Toch maar eens ergens vragen. In Westpunt kent blijkbaar iedereen elkaar, want de persoon wist precies wie ik bedoelde, waar hij woonde en dat hij nu niet thuis was. 
Oke, nou ben ik van het type eigenwijs dus dat hij niet thuis was wilde ik graag zelf even checken.
Drie keer raden, hij was inderdaad niet thuis.
Zijn vader wel. Een oude man zonder bovengebit die mij graag aan de poort vertelde over vroeger. Dat hij ermee begonnen is en het nu niet meer kon. Zijn zoon had het van hem overgenomen en deed het er naast zijn werk bij. Op zondag verkoopt hij aan de straat. Helaas kon zijn vader nu ook niks voor ons betekenen omdat er geen voorraad meer lag.
Nou ja, ik weet nu in ieder geval waar het is. 
We hebben de rit meteen maar gecombineerd met een drankje op Lagun.
Altijd leuk daarboven om de visite de leguanen te showen.


Terwijl ik deze foto maak komt er wel een hele rare leguaan boven het muurtje uit geklommen.


Blijkbaar wonen die ook in de boom. Het wordt steeds gekker hier!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten