zondag 14 augustus 2016

Juiste match

Gistermiddag nadat ik Renzo had weg gebracht en Layka had opgehaald kreeg ik via de Facebook site van Rescue Paws een vraag binnen. Een gezinnetje zocht een hond en of wij iets hadden dat bij ze paste.
Ik probeer dan zo veel mogelijk opties te benoemen van alle honden die we bij de fosters hebben zitten. Vanmorgen wilde ze even langskomen om Floppy en Terry te ontmoeten.
Terry had een reservering, maar dat gezin is ook verder aan het kijken. Jammer voor mij, maar op één of andere manier is er geen klik tussen Terry en deze mensen. Terry is dus weer beschikbaar.
In de loop van het gesprek werd duidelijk dat Floppy en Terry niet de honden waren die in hun gezin paste, maar was me wel duidelijk waar ze dan wel naar zochten. Nu kan ik gericht berichtjes sturen naar medefosters van andere stichtingen met mijn zoekvraag.
Ik vind dat leuk om te doen. Tuurlijk is het jammer dan ik floppy en Terrry nog niet heb kunnen plaatsen, maar dat komt heus wel goed. Een match moet voor iedereen leuk zijn. Voor het gezin en voor de hond. 
Vanmiddag ging ik op bezoek bij Saar. Nou, die heeft een prima match bij haar baasje.
Saar vertrekt aankomende donderdag naar Nederland dus wilden we nog één keer even langs.
Erik en Maud hadden haar niet meer gezien nadat ze vorig jaar kerst geplaatst was.
Het was ontzettend leuk om te zien hoe Saar ons herkende.


Het grappige is dat Saar de grote vriendin van Layka was. Layka was toen nog maar een maand of vier toen ze bij mij was. En elke dag speelde ze met elkaar. Saar moest echt weer even wennen toen haar vriendinnetje geplaatst werd. Ze had het daar wel even moeilijk mee.
Saar is dat inmiddels allemaal vergeten en heeft een totaal nieuw leven bij haar huidige baasjes. 
En vanaf volgende week dus in Nederland.


Na ons bezoekje zijn we naar een restaurantje gelopen. We hadden al wat besteld toen ik bedacht dat ik nog wat in de auto had liggen. Ik heen en weer gelopen, zie ik op de terugweg een klein pupje liggen op de stoep van een huis. Tuurlijk kan ik het niet laten om er even naar toe te lopen om het te aaien.
Direct komt er een wat oudere vrouw naar buiten gelopen en vraagt of ik het hondje wil hebben.
Eh, is het van u dan? En wilt u het hondje niet? Nee, hij was van hun buurman.
De buurman werd er direct bij geroepen. Hij vertelde dat er vanmorgen iemand op het strand was die hondjes uitdeelde. Hij had er teveel en wilde ze niet. Deze meneer had er één aangenomen.
Hij wilde er eigenlijk wel voor zorgen, hij had al eerder honden gehad. Moet zeggen dat de pup er niet slecht uit zag. Hij vertelde me wel dat het een vrouwtje was en dat hij geen pups wilde.
Ondertussen kwam Maud mij ophalen want ons eten was al geserveerd. Ik beloofde hem na het eten terug te komen. 
Dat heb ik keurig gedaan. Ik heb in mijn telefoon het nummer van stichting dierenhulp staan. Die steriliseren honden en katten gratis voor mensen met een krappe beurs. Ik heb ze uitgelegd hoe het werkt en wanneer de hond geholpen kan worden. Behoudens dat nummer heb ik ze ook maar mijn nummer gegeven. Nu maar hopen dat ze inderdaad straks op tijd alles regelen. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten