zaterdag 27 augustus 2016

Geslaagd deel 2

Maud is al een paar dagen van het eiland. Ze is naar Bonaire samen met Davy en zijn ouders.
Voor Davy waren het spannende dagen. Afgelopen drie dagen stonden namelijk in het teken van het herexamen. Eerst donderdag het schriftelijke deel. Dat wordt dan als de sodemieter naar Nederland gescand, nagekeken en weer terug gestuurd. En vandaag dan mondeling. 
Om 12.00 kwam het goede nieuws dat ook Davy het gered heeft. Heel erg fijn natuurlijk. Nu kan hij gaan doen wat hij in zijn hoofd heeft en hoeft hij niet nog een jaar twee vakken te volgen.
We hadden al verzonnen dat als ook hij geslaagd was we iets leuks op Hato zouden doen.
De vorige keer was ik naar Bonaire afgereisd op de dag dat de kinderen de uitslag kregen. 
Nu was ik gewoon thuis en kon iets in elkaar flansen. Het werden oliebollen en champagne.
Onder het motto van als je normaal oliebollen eet sluit je een jaar af. Nu sluit je een hele middelbare schoolperiode af. We gaan de kurken knallen. Op naar de volgende episode in het leven.
Ik wist dat er oliebollenmix in de winkel te krijgen was. Ik had het vorige week al een keer gespot.
Als wij dan aan de oliebollen gaan, dan mogen de honden ook wel iets lekkers.
In het vriesvak kwam ik kippenpoten tegen. Niet zoals wij ze kennen en eten, maar echt kippenpoten.


Ik heb er niet zo'n idee bij waar ik het voor zou kunnen gebruiken behalve als delicatesse voor de honden. 
De poten moesten even ontdooien. Hoopvol werd er gewacht tot wanneer het eindelijk zo ver was.


Eindelijk was het dan zo ver. Er werd gegeten en gegromd. Blijf met je poten van mijn poot!
Terwijl ik als een soort agent door de tuin paradeerde om te zorgen dat de kleintjes ook de kans kregen hun poot op te eten, stond het deeg te rijzen. 
En daarna dan in die bloedhitte bakken. Waarom doe ik mezelf dit aan? 


Maar als ze er dan eenmaal liggen en ze smaken ook nog eens heerlijk, is het bakken snel weer vergeten.
We moesten even geduld hebben want uiteraard had insel air weer vertraging, maar om 23.00 konden we dan eindelijk Davy en Maud feliciteren. Allebei geslaagd, de wegen liggen nu open om aan de toekomst verder te werken.


2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd. Enne.... Tja je doet dit jezelf aan omdat je van je kinderen houdt. En dan zijn wat extra zweetdruppels niet zo erg. Liefs van ons beiden.

    BeantwoordenVerwijderen