donderdag 4 augustus 2016

Gelukt

Dat een blog schrijven ook heel handig kan zijn hebben we vandaag mogen ervaren.
Naar aanleiding van mijn verhaal gisteren over de zoektocht naar de papagaai kreeg ik meerdere keren de reactie dat ze ook bij kunuku aquaresort te koop zouden zijn.
Dat is hier niet eens zo heel gek ver vandaan dus zeker meer dan de moeite waard om te gaan kijken.
En jawel! Ze hingen er in meerdere kleuren en maten. Oma had haar eigen volière kunnen beginnen als ze zou willen.
De zo gewenste rood staart hing er ook. Oma was een gelukkig mens. Ze gaat met papagaai weer terug naar Nederland.



Ik geloof dat Tico er ook graag één voor zijn verjaardag wil. Die vond het bijzonder interessant.
Ach, ik weet nu twee plekken waar ze te koop zijn.
Vanmiddag heb ik gesproken met degene die Layka nu opvangt en later ook nog met de vrouw van het baasje. Zij was wel heel redelijk. Toen haar man mij belde hadden ze net 's morgens ondekt dat het dripsysteem weer gesloopt was en haar man zat vol in de emotie. Ik snap nog steeds niet zo goed waarom ik dan degene ben die als eerste gebeld wordt, maar goed.
De hond zit nu bij een zwager. Alles beter dan bij iemand die blijkbaar zijn emotie niet onder controle kan houden. Ze wilde graag zelf zorgen voor een nieuw goed baasje. Dat mogen ze van mij, maar ik hou wel controle. Volgende week hang ik weer aan de lijn.
Ik heb voor de drie honden die nog een baasje zoeken een advertentie op Facebook geplaatst.
Het is altijd weer even spannend wat er dan gaat gebeuren. Krijg je reacties? Zijn ze serieus? Zijn het mensen waar ik graag een hond bij plaats? Honden waar ik mijn ziel en zaligheid in gestoken heb gaan niet zomaar weg.
Voor Terry kreeg ik drie reacties, dat is fijn.


Zoals het er nu naar uit ziet zitten daar twee geschikte kandidaten tussen. Het eerste gezin komt van het weekend kijken. Het zou leuk zijn als het klikt.
Ik hoop voor de andere twee volwassen honden dat daar ook nog iemand voor reageert.
Snap wel dat mensen voor een pup gaan, maar een volwassen hond is veel minder werk.
Ze zijn al zindelijk, slopen niet meer en zijn al gesteriliseerd of gecastreerd. Handig toch? Nu nog even twee mensen weten te overtuigen. We blijven gewoon adverteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten