dinsdag 15 maart 2016

Reisverbod

Vandaag heb ik voor de allereerste keer in mijn tenniscarrière door ziekte een les moeten missen.
Tuurlijk heb ik al eens eerder moeten afzeggen door vakanties, maar nooit eerder door ziekte.
Eigenlijk was het best jammer dat ik niet kon gaan. Ik heb echt plezier in tennis en ga nooit met tegenzin, maar vandaag ging het even niet. De vermoeidheid sloeg toe en de energie was op. Denk dat de ballen dan toch niet met precisie gespeeld konden worden. 
Ik moest mijn energie ook sparen voor mijn afspraak die ik in de namiddag had. Een afspraak bij Kranshi, zeg maar het gemeentehuis  van Curacao, voor het verlengen van de paspoorten van mij en de kinderen. Ik heb vanmiddag maar eens een voorbereidend slaapje gedaan. Kranshi kan een hoop energie kosten.
Ik heb de afspraak al een keer moeten verzetten. Erik was namelijk van het eiland en dat was niet oke. Zelfs niet met een machtigingsformulier, kopie paspoort en trouwboekje. Hij moest er zijn op het moment van de afspraak of op een eerder moment om officieel toestemming te komen geven.
Onverbiddelijk waren zij toen en ik nu naar Erik. Waag het om van het eiland af te gaan voor het werk. Tot het moment van de afspraak had hij van mij een reisverbod opgelegd gekregen. Ik wilde geen enkel risico lopen. 
De afspraak stond om 17.50 gepland. Bijzondere tijd zo eind van de dag, maar die houden we er in!
Het was rustig! Helemaal niemand voor ons. We kregen nog wel heel autistisch een nummertje mee om vervolgens door te kunnen lopen naar het loket. Daar konden we het nummertje weer inleveren en waren we direct aan de beurt. Erik braaf mee natuurlijk. Hij heeft keurig een paar krabbels onder een toestemmingsformulier gezet en zijn paspoort getoond. Ons trouwboekje hadden we thuis kunnen laten. Al hoewel, als hij thuis had gelegen hadden ze er vast om gevraagd. Nu is het wachten of alles goed gekeurd wordt. De foto van Youri gaf wat vraagtekens. Niet om zijn gezicht, maar vanwege de achtergrond. Het was mij eigenlijk niet opgevallen, maar zijn achtergrond was lichtblauw. Die van Maud en mij crème. Bijzonder, want de foto's zijn op dezelfde dag gemaakt bij dezelfde fotograaf.
Het kan nu dus zijn dat ik een belletje krijg met de vraag een nieuwe foto te komen brengen. 
Als we dan straks ons paspoort hebben is dat één die identiek is aan het Nederlandse paspoort.
Het enige verschil is de prijs en dat ze je burgerservicenummer er niet in zetten.
Vanaf nu is het reisverbod van Erik weer opgeheven. Al is het maar kort, als wij naar Nederland gaan trek ik het reisverbod weer aan. Dan is het tijd voor mijn reis.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten