vrijdag 25 maart 2016

Omgevlogen

Gisteren had ik tijdens de vlucht niet veel geslapen. Je ligt nou niet echt comfortabel en ook de herrie van de motoren is niet bepaald rustgevend.
Ik kon dan ook niet anders dan gistermiddag even een kleine twee uur slapen. Dat had ik gedaan van 14.30 tot 16.30. Daarna was ik opgestaan om er voor te zorgen dat ik 's avonds weer kon slapen. 
Na het schrijven van het blog en nog even over het net gesurft te hebben ging ik om 01.00 plat.
Ik had geen wekker gezet. Ik ging er van uit dat als ik 01.00 ga slapen ik hooguit 10.00 uur wakker zou zijn.
Toen ik vanmorgen wakker werd pakte ik mijn telefoon met de verwachting te zien dat het een uur of 9.00 was. Zo voelde het ook. Was het dus 13.30!!! Help! Had twee afspraken voor vandaag staan. Gelukkig had ik die niet op een tijd vast gepind, maar had al wel onderweg willen zijn.
Snel dus aan de boterham en rijden. Vond het nog erg knap dat ik 14.20 in Dronten stond.
Daar heb ik Youri bij een vriend afgezet en ben zelf doorgereden naar een wel heel leuk adres.
Ik had namelijk een afspraak met het nieuwe baasje van Boris.
Eerst even een kleine stop bij de dierenwinkel in Dronten.


En dan snel naar door om te zien hoe het met Boris die nu Dexter heet gaat.
Het is altijd weer een verrassing om te zien hoe een hond reageert. Boris wist het allemaal niet zo.
Hij liet niet direct een blijk van herkenning zien. Hij bleef liever veilig bij het baasje. Na een tijdje kreeg ik wel wat likjes, maar qua enthousiasme hield het daarbij op.
Vind ik dat erg? Nee, helemaal niet! Boris was helemaal op zijn gemak bij zijn nieuwe baasje. 
Daar draaide zijn leven nu om, niet om mij. Ik ben alleen maar blij om te zien hoe hij het nu doet.
Dat hij luistert naar zijn baasje, blij rond loopt met een krulstaart en geniet van haar aanwezigheid.
Ik vond het super om even een stukje met hem te kunnen lopen en hem gezien te hebben.



Na dit bezoek ben ik weer terug naar Dronten gereden met het idee nog wat te winkelen voordat ik Youri weer zou halen. Mis gedacht. Het was al zo verdacht rustig op de parkeerplaats. Sta ik nog geen vijf minuten in de Hema wordt er omgeroepen dat ze gaan sluiten. He, ik ben een vrouw hoor, ik red dat niet in vijf minuten! Eenmaal weer buiten zag ik staan waarom. Wegens goede vrijdag sluiten wij om 18.00 uur. Chips, helemaal niet bij stil gestaan.
Alleen Albert Heijn was nog open. Ik weet niet hoe ze het doen, maar op één of andere manier zijn zij altijd langer open dan de rest. 
In plaats van te winkelen ben ik nu op bezoek gegaan bij een vriendin die ik al 13 jaar ken. 
Elk jaar kom ik even langs, ik zeg alleen nooit wanneer. Nu ook niet, het kwam gewoon zo uit.
Wel een risico natuurlijk dat ze er niet zou kunnen zijn, maar dan hadden we het van de week nog eens geprobeerd. Maar ze was er, inclusief de rest van het hele gezin. Altijd leuk om iedereen te spreken.
Daarna Youri weer ophalen en terug naar Almere. De eerste dag is voorbij gevlogen. Ik weet uit ervaring dat dit met alle dagen gaat gebeuren. We genieten er dus extra goed van.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten