maandag 28 maart 2016

Code geel

Ondanks dat we heel erg ons best doen zit ik nog steeds niet in het Nederlandse ritme.
Afgelopen nacht was ik tussen 04.30 en 06.30 klaar wakker, maar dat wilde ik helemaal nog niet zijn.
Ben daarna gelukkig toch weer in slaap gevallen, maar echt lekker uitgerust wordt je niet wakker.
Het valt allemaal niet mee en dan wetende dat ik over 5 nachten weer terug het Curacaose schema in ga. Maak me er dan ook maar niet drukker om dan nodig. Dan maar niet om 9.00 uur keurig aangekleed aan de ontbijttafel.
Ik was vanmorgen niet de enige die laat wakker was. Iedereen was laat en had nog niet gegeten. 
We hebben dan ook eerst een gezellige paasbrunch gedaan. 
De voorspellingen van vandaag waren code geel. Bij de KNMI hebben ze wel humor hoor.
Pasen, kuikentjes, code geel. Wat anders kon ik niet bedenken, want er was vrij weinig aan de hand.
Oke, ik heb wat regen gezien maar was daar niet van onder de indruk. Ook de wind was niet meer dan een stevige wind zoals op Curacao. Het zal vast in andere delen van Nederland heftiger zijn geweest, maar Limburg was code droog en zonnig. Een prachtige dag om een buitenrit te maken.
Eerst natuurlijk de nodige voorbereidingen. Maud helpt graag mee.


Daarna heerlijk met z'n allen naar buiten. Een hele optocht, twee pony's, een paard, twee honden en mijn zus en ik er op de fiets achteraan.




Ik had het zowaar nog warm ook. Twee uur erachter aan bikkelen door het bos op een gewone stadsfiets verdiend ook een lintje. Een lintje kreeg ik natuurlijk niet, maar ik werd wel op een andere manier beloond. Aan het eind van de dag nadat alle dieren weer op stal stonden en gevoerd waren kwam het idee om Chinees te bestellen. O ja, was al weer bijna vergeten dat dit ook nog bestond.
Dat hebben we namelijk echt niet op Curacao! Er zijn best wat zaakjes die het proberen, maar het tipt niet aan het Chinese eten dat we in Nederland kennen. Gat in de markt mensen! 
Als je weet dat je het minstens een jaar niet zult eten geniet je er extra van. 


Na het eten zijn we de rit naar Almere weer gestart. Geen foto's van het autorijden deze keer. Foto's maken mag namelijk ook niet heb ik gelezen. Geeft niet, met een beetje fantasie lukt het vast wel om zelf te bedenken hoe de snelweg eruit ziet ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten