maandag 14 maart 2016

Geen keus, maar goed nieuws

Als moeder zijnde kan je nooit ziek, zwak of misselijk zijn. Alles gaat gewoon door.
De afspraak bij de orthodontist, de boodschappen, het schoonmaken van het puppenhok, de honden voeren, de was doen en natuurlijk vegen en dweilen. Nou ben ik ook niet heftig onwel anders had ik wel hulptroepen ingeschakeld. Zolang ik zelf alles kan zal ik ook zelf alles doen.
Ja ik weet het, ben heel eigenwijs, maar ik gun mezelf geen keus. 
Het goede nieuws van de dag is wel dat er iemand zich gemeld heeft die graag Gina een kans wil geven. Het is bij een persoon die zelf al vier honden heeft waaronder ook een reu.
De vraag is natuurlijk of dit goed zal gaan. Maar ook in dit geval is er geen keus.
Ik heb helaas geen lijst van kandidaten waaruit ik de meest geschikte kandidaten op audiëntie kan laten komen. Was het maar zo. Ik mag al heel blij zijn dat iemand het met haar wil proberen.
Ik hoop zo erg dat het gaat klikken! Zou zo fijn zijn als ze lekker ergens een plekje heeft waar ze de rest van haar leven mag doorbrengen in liefde en gezondheid. Nog even duimen, de ontmoeting staat voor zaterdag gepland.
Wat ook goed nieuws is, is dat er eindelijk sinds kort een telefoonnummer is waarop je dierenleed kunt melden. En beter nog, als je dat gebeld hebt gebeurd er ook daadwerkelijk wat.
Je kon al jaren naar de klachteninspectrice van de dierenbescherming bellen, maar dan kwam de melding op de grote hoop. Je kon ook aangifte doen van dierenmishandeling op het politie bureau. 
Zelfde verhaal, kwam ook op de hoop of ze keken je aan of je gek was. Aangifte van dierenmishandeling? Daar hadden ze echt geen tijd voor.
Nu het nieuwe nummer gelanceerd werd heb ik dat niet meteen luidkeels bejubeld in mijn blog.
Ik wilde graag eerst zien dat er waargemaakt zou worden wat gezegd werd.
Maar ik mag jubelen! Er zijn stappen gemaakt. De afgelopen week zijn er op twee adressen kaaimannen in beslag genomen. Deze werden als huisdier gehouden.
Ook werd er zonder aankondiging gecontroleerd bij een restaurant wat veel exotische dieren houdt.
En jawel, ook op meldingen van honden in slechte staat wordt afgegaan.


Het is nu aan ons als stichtingen om de werkgroep bij te staan.  
De eerste zwangere hond is bij een waardeloze eigenaar in beslag genomen. Ik hoop dat er nog vele mogen volgen en dat ze de eigenaren een flinke boete uitschrijven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten