zaterdag 19 maart 2016

Lange dag

Waren we gisteren nog de hele dag thuis, vandaag was ik de hele dag weg.
Erik was er wel. Tuurlijk heb ik hem van te voren uitgebreid geinstrueerd over de hondjes.
Vooral hoe laat de pups hun voer kregen. De rest had ik meerendeel 's ochtends al zelf geregeld.
Voor de kinderen hoef ik niks meer te regelen. Die zijn nu ook op die leeftijd dat als ik bedenk dat ze bruin brood eten ze toch wit brood nemen. Dat is zogezegd verloren moeite.
Ik had vandaag de hele dag een bijeenkomst met alle partners van de collega's van Erik. Dus eigenlijk alle vrouwen van en een paar mannen waarvan hun vrouw hier aan het werk is.
Deze dag had als bedoeling om eens te kijken waar je nou zo al tegenaan gelopen bent tijdens de emigratie. Voor de één was en is het makkelijker dan voor de ander. 
Omdat deze gesprekken uiteraard heel persoonlijk zijn kan en wil ik verder over deze dag niet zo veel kwijt. Het was in ieder geval ontzettend leuk om elkaar weer eens te spreken in een andere setting dan tijdens een borrel. Tijdens informele bijeenkomsten gaan de vragen over het algemeen niet verder dan "hoe gaat het? Ja goed". Nu kwam er diepgang wat voor degene die het moeilijk hebben misschien als zwaar ervaren werd, maar aan de andere kant is er door die openheid nu ook de mogelijkheid om hulp te bieden. 
Doordat wij al ruim 2 jaar op het eiland wonen horen wij al bijna bij de oude garde. Er zijn inmiddels al heel wat gezinnen na ons gekomen. Het is fijn om jouw ervaring te kunnen delen met andere zodat zij er sterker van kunnen worden.
Al met al een lange maar zeker leerzame dag waarbij ik ook nog eens nieuwe mensen heb ontmoet. De partners van collega's van Bonaire waren er ook. Speciaal ingevlogen voor deze dag zodat ook zij straks weer met tips en tops naar huis kunnen. Bonaire heeft een apart plekje in mijn hart. Het is dat er voor wat oudere kinderen op Bonaire geen passend Nederlands onderwijs is en ook qua vertier is er niet zo veel te zoeken. Maar anders had ik het wel geweten! Superleuk om te horen hoe de uitzending op Bonaire ervaren wordt en hoe het hier gaat. 
Bij thuiskomst lag er een geweldig leuke verrassing op mij te wachten.
Één van mijn trouwe lezeressen is de moeder van een collega van Erik. Zij kan ontzettend mooi tekenen en had een tijd geleden Macho getekend. Deze tekening werd vandaag bij mij afgeleverd. Ik wist van niks. Maar wat gaaf! Ben er heel blij mee!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten