donderdag 17 maart 2016

Hele dag thuis

Omdat ik morgen een lange dag voor de boeg heb en ik nog steeds niet 100% fit ben, had ik voor vandaag een dagje thuis ingepland.
Plan 1 was om helemaal niks te doen. Plan 2 was stofzuigen en dweilen en plan 3 was zelfs een stukje afscheiding verven. En waarom dat juist nu? Omdat het een bewolkte dag was en het dan niet zo heet is als je midden op de dag met een kwast in de weer bent.
Ik ben helaas niet van het type helemaal niets doen en al helemaal niet als er ook een plan 2 en 3 zijn.
Zo werd het dus van alles een beetje totdat ik er geen energie meer voor had en er klaar mee was.
Het leuke van zo'n hele dag in en om het huis is dat de beestjes lekker veel aandacht krijgen.
Gina is overal waar ik ben. Zij is echt mijn schaduw geworden. Zo mensenschuw als ze de eerste week nog was, zo'n dankbare mensgerichte hond is het nu. Echt een prachtige omslag die ze gemaakt heeft.


Ze is niet alleen gegroeid in haar omgang met mensen, maar ook naar de andere honden.
Toen de pups kwamen moest ze er niets van hebben. Ze gromde naar ze en trok haar lip op. In de loop van de tijd werd dit al een stuk beter en nu is het zelfs zo dat ze soms even met ze speelt en dat ze daarna bij haar op haar kussen mogen uitrusten. 
De pups spelen met iedereen. Die hebben gelukkig geen trauma overgehouden van het leven op straat. Ze zijn vrolijk, rennen, spelen, springen en maken de boel lekker vies. Het nieuwste wat uitgevonden is, is dat je met het water in de waterbak ook hele andere leuke dingen kunt doen. 
Tuurlijk kan je het opdrinken, maar dat is zo gewoon. Er in staan en hard trappelen is veel leuker. Of op het randje gaan staan en omkiepen is ook erg leuk. Je begrijpt zeker wel dat alle waterbakken naar buiten zijn verbannen.


Als al het water op is en over de grond is verspreid is het tijd om door het gras te rollen. Floppy vindt dat ook wel leuk en komt er dan ook aangerend.


Gina kijkt toe. Die vindt zichzelf echt te oud voor deze gekkigheid.
Als alles en iedereen weer opgedroogd is gaan we door voor de tweede ronde. Spelen met het speelgoed dat er is. Het is wel zo leuk als het aangegooid wordt. Daar ben ik dan voor.
Degene die het hardste rent mag het speeltje mee terug nemen. Floppy doet ook mee. Die is begonnen aan het inhalen van haar puppentijd.


Hier staan ze met z'n drieën een piepballetje te bestuderen.
Floppy gaat zich steeds blijer voelen. Je ziet het aan haar gedrag en aan haar gezicht. De blijheid straalt er van af. Zeker als ze door de tuin rent en kan spelen met de andere honden.
Wij zijn leuk, maar nog niet geweldig. Maar dat gaat wel komen. Ze laat zich al aaien, maar bij een onverwachte beweging is ze snel weg. Het heeft nog even tijd nodig. Die tijd geven we haar natuurlijk. Al ben ik al blij met hetgeen wat ik nu al zie. Een ontspannen bekkie en plezier met de honden.


Na zo'n hele dag de baas om je heen ben je bekaf! Uitgeput gewoon!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten