maandag 31 augustus 2015

Lunchtime

Vanmorgen toen ik opstond en een ontbijtje ging maken zag ik de spulletjes van Youri in de koelkast staan. Gisteravond met veel liefde door mij gemaakt en wachtend op die jongenshand die het 
's morgens meeneemt. Tevergeefs! 
Al die moeite door mij voor niks. Niet dat hij het niet wil meenemen, maar meneer is nogal van "laat een ander er maar om denken, dan hoef ik dat zelf niet te doen".
Alleen is hij helaas voor hem op een leeftijd gekomen dat hij nu echt zelf moet denken.
En dan blijft het met liefde gesmeerde brood dus liggen. 
Nu de derde week school is begonnen komen ook langzaamaan de mopperpartijen.
Ik vond het al lang duren. In Nederland begonnen die al op dag twee.
Voor Youri zal school nooit leuk worden. Het is dat het moet, maar voor hem hoeft het niet.
Wij proberen maar positief te blijven en vooral het leuke te benoemen. Mooier kunnen we het niet maken. 
Na schooltijd was hij nog niet eens uitgehongerd. Dat is dan weer het voordeel (voor hem dan) van een middelbare school. Die heeft een kantine. Kost hem alleen z'n zakgeld.


Er zijn er wel een aantal die het totaal niet erg vinden dat Youri zijn brood vergeten was. Zes stuks in totaal. Allemaal bruin en allemaal vier poten. 
Het brood tot morgen bewaren is echt niet lekker, dus werd het broodje smeerworst verdeeld.
Goh, wat vervelend. Zo komt mijn met liefde gemaakte broodje toch nog goed terecht.
Hebben we nog meer goede zaken te vermelden?
Ja wel hoor. 
Morgen maak ik weer wat foto's, maar Pip ziet er zo goed uit! Ze is helemaal niet zo dun meer en haar vacht gaat glanzen. Ook speelt ze veel met Puck en sinds vandaag speelt ze ook met mij.
Dat is weer een hele vooruitgang. Samen trekken aan een flostouw. 
Nog meer goeds nieuws? Ja, Saar kan rennen en heel enthousiast spelen. Ze rende even achter Tico aan, wat een genot om te zien.
Ze mag nog even verder aansterken en dan wordt ze gesteriliseerd. 
Morgen komen er weer foto's. Vandaag niet aan gedacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten