vrijdag 28 augustus 2015

Gekke loempia

Ondanks dat er vandaag wat meer wind stond dan gisteren was het nog steeds heet.
Nu hoor je mij er wel over, maar echt klagen mag ik natuurlijk niet.
Ik kan tot op zekere hoogte zelf mijn dag indelen en pauze nemen wanneer ik wil.
En kies ik ervoor de gehele dag in de schaduw te blijven dan kan dat.
Zeer veel respect heb ik dan ook bijvoorbeeld voor onze tuinman die van 10.30 tot 13.00 in de volle zon in onze tuin aan het werk was. Ik doe het hem niet na. Ik denk dat ik onwel zou worden van hetgeen wat hij allemaal doet terwijl het zweet hem over het gezicht gutst.
En onze klusjesman dan. Die had het druk met het dripsysteem. Daar was al tijden een probleem mee, maar we konden er maar niet achter komen wat er mis was.
Tot ik van de week 's avonds in het donker rondliep terwijl het dripsysteem aanstond en ergens in het gras een soort fonteintje zag. Aha, dat zorgde er dus voor dat de waterdruk telkens te laag was waardoor het systeem uitviel.
Ook hier is vanmorgen naar gekeken. En opnieuw respect hoor. In de volle zon werd een gat gegraven en de buizen bloot gelegd. 


Er is het één en ander geplakt en er zijn koppelstukken vervangen. Vanavond kunnen we testen of het vanaf nu beter gaat.
Zij doen dus al die klussen op de dag in de zon. Het enige dat ik in de zon doe is tennissen en af en toe zonnen. Voor de rest vermijd ik de zon. Veels te warm.
Zo denkt Storm er trouwens ook over. Die zal je ook nooit in de zon zien liggen.
Onze honden van hier doen dat wel. Die kunnen daar blijkbaar toch beter tegen.
Aan Storm kun je zien dat hij het op warme dagen zoals nu zwaar heeft.
Maar dan helpen we hem gewoon een handje.
Vanmiddag had Youri de fan aan. Storm was op het bed gekropen om ervoor te gaan liggen.
Ach, ik snap hem wel. Gekke loempia!


Over loempia's gesproken. Ja, het was een veelvoorkomend onderwerp deze week.
Maar hierna zal ik erover ophouden.
Vanmiddag reed ik er weer langs. Nu toen we van tennis vandaan kwamen. Ik heb jullie adviezen ter harte genomen en heb mezelf er één gegund.




Ach en als je ze niet te vaak eet blijft het iets speciaals waar je naar uit kunt kijken. Dat heeft ook wel weer wat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten