maandag 10 augustus 2015

Held van de familie

Er zijn van die activiteiten die echt niet voor mij zijn weggelegd.
Je kunt me voor veel motiveren en ik ben vrijwel wel voor alles te porren.
Maar de activiteit van vandaag heb ik toch overgeslagen.
Het was de bedoeling dat ik gewoon netjes mee zou gaan. Totdat ik hoorde in welke omstandigheden de activiteit zou plaats hebben, toen was ik klaar.
Waar gaat het dan om? Het bezoeken van de grotten. Nou hoor ik zelfs hier iedereen denken ' het bezoeken van de grotten?' Wat is daar voor spannends aan. Maar ik beken mijn zwakheden, kleine ondergrondse ruimtes zijn niks voor mij.
En deze grotten zijn echt smal. Ik had gehoord dat het kruip door sluip door was en dat is gewoon niet zo mijn ding.
Erik had er wel oren na en was tevens de enige held in de familie. Vanmorgen vroeg is hij vertrokken terwijl wij ervoor kozen een ochtend rustig aan doen.
Hij heeft het leuk gehad, maar de foto's zijn wel zoals ik gedacht had.


Afdalingen in nauwe ruimtes.


Door smalle spleetjes.


En kruipen om in andere ruimtes te komen. Mij niet gezien. Ik was blij dat ik thuis was gebleven.
De trip eindigde boven op een berg waar een waterval begon. Dat was dan weer wel erg mooi en had ik best willen zien, maar wie weet komt dat nog wel eens een andere keer.


Vanavond gingen we uit eten. Er werd ons een lokaal restaurant aanbevolen.
Ze hadden daar lekker eten tegen een goede prijs. Ik had vorige week ergens een lokaal gerecht gekozen wat Youri geproefd had en erg lekker had gevonden. Hij wilde dat ook graag ergens eten.
Dat gerecht konden we hier krijgen. Nu spreekt men vrijwel nergens Engels, maar zijn de menukaarten vaak wel tweetalig.
Hier kregen we een volledig Spaanse kaart. Tja, wat kies je dan?


Gelukje voor Youri. Omdat Youri mijn menu zo lekker vond had ik een foto van de naam van het gerecht van de menukaart genomen. Zo wisten we welke hij moest nemen. Arroz con Pollo.
Gebakken rijst met kip. Erik ging voor safe en nam hetzelfde.
Maud en ik vonden wat anders waarvan we het wel aandurfde.
En het was prima! Lekker gegeten en Youri aan de rijst. De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten