donderdag 27 augustus 2015

Allemaal blij

Ik heb vandaag genoten van mijn fosterhondjes. Wat een genot om te zien wat een vooruitgang ze boeken.
Saar haar pijnstillers werken goed. Heel verrast was ik vanmorgen toen ik haar buiten op de bank zag liggen. Blijkbaar kan ze dus weer wat beter haar spieren gebruiken om af te zetten.
Ze is eigenlijk de hele dag wel een beetje in de weer geweest. Net zo veel als de andere honden.
Beetje lopen, beetje liggen. Het valt echt op dat het niet alleen maar liggen is.
Ook ligt ze nu op andere plekken dan alleen haar bedje. Zo lag ze bijvoorbeeld vanmiddag bij me onder de tafel. 
En als toetje op de taart ging ze begin van de avond ook nog spelen!


Lopen met een flostouw en later nog met een balletje in haar bek. Ik vraag me dan altijd af, heeft ze al eens eerder lekker kunnen spelen? Geen idee wat haar verleden is. Weet wel wat haar toekomst wordt.
Dan die kleine ukke Puck. Wat een dondertje is dat! Ze is klein, maar kan net zo veel als de rest. Staat met haar kleine staartje rechtop te blaffen bij het hek. Probeert de poes zo ver te krijgen dat ze boos wordt. En staat vooraan bij het uitdelen van het voer. Het is gewoon lachwekkend. Maar wat ze vooral doet is aan Pip laten zien hoe je pup kunt zijn. Ze daagt Pip uit voor een robbertje vechten, samen gaan ze op onderzoek door de tuin en vinden uit dat tijdschriften niet zijn om te lezen maar om te scheuren.
Pip is nog niet voor alles in. Vanmiddag kreeg ik twee kinderen op bezoek die graag puppy's wilde aaien. Dat was voor Pip nog even wat te veel. Ze was er wel bij toen ze binnen kwamen, maar zonderde zich al snel af en ging in een hoekje binnen liggen. 
Nou had ik ook niet verwacht dat ze mee zou doen hoor. Ik mag haar ook nog niet zo aaien.
Ik doe het wel eens. Dan pak ik haar op en hou haar expres vast om te aaien. Ze weet niet zo goed wat ze ermee aan moet. Zolang ze het bij mij nog niet oké vindt gaan we dat natuurlijk nog niet met kinderen proberen.
Maar gelukkig hebben we ook blije Saar nog. Die wilde dolgraag geaaid worden! En ook Tico en Luna kwamen even hun aandacht halen.
Blije hondjes, blije kinderen. Allemaal blij!
Oja, poes zit er niet zo mee dat ze uitgedaagd wordt. Ze geeft gewoon af en toe een haal als ze het zat is en verder relaxxxxxxxxxx.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten