zaterdag 29 augustus 2015

Officieel

Meestal doen we in het weekend relaxt. Iedereen (behalve ik) staat doordeweeks erg vroeg op omdat school zo vroeg begint.
Hoe lekker is het dan om in het weekend uit te slapen. En dan op te staan en is even heerlijk niks doen. Kopje koffie, online krantje en genieten van de vogeltjes en de rust.
Alleen vanmorgen had ik wel iets op de agenda staan.
De stichting waarmee ik samenwerk en waarvoor ik ook in het bestuur zit is nu officieel.
Dat betekent dat we officieel zijn ingeschreven, statuten hebben, een dagelijks bestuur en heel veel zin om door te gaan waar we al mee bezig waren. Het welzijn van de honden op het eiland verbeteren.
We mochten vanmorgen met een tafeltje bij de Albert Hein zitten om voorlichting te geven over onze werkzaamheden. Ook gaven we informatie over de manieren waarop je je hond gezond kunt houden.
We vertellen over de ziektes die op het eiland heersen en welke preventieve middelen er te krijgen zijn om deze ziektes te voorkomen. Natuurlijk hoopten we ook dat mensen bereid waren wat te doneren.
Dit kon zijn in voer of in geld. Beide is welkom.
Met het officieel gaan van de stichting hebben we een mooie banner, posters en shirtjes kado gekregen.


Op één van die posters staat Jack. Hij is en blijft een filmster.


Het was een groot succes. We hebben aardig wat voer opgehaald en een mooi bedrag waarmee we verder kunnen. 
Eenmaal thuis was alles en iedereen weer blij dat ik er was. Dan weet iedereen tenminste weer achter wie je aan moet lopen. 
Ik las vanmiddag een persbericht dat het El Nino effect ervoor zal zorgen dat het nog tot april volgend jaar zo heet zou blijven. Normaal is het tot ongeveer november en dan gaat het regenen.
Volgens dit bericht zou er weinig regen vallen en zou het warm blijven.
Ik hoop dat ze het mis hebben. 
Ondertussen nemen we nog maar een ijsje. En niet alleen ik. Er zijn meer liefhebbers.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten