dinsdag 25 augustus 2015

Beginnerstennis

Het was heerlijk wakker worden vanmorgen. Ik had namelijk nog iets uit te pakken.
Ik heb van de partners van collega's van Erik een donatie gekregen. Ik mocht namelijk een rubberen mat op maat en een draadkooi bestellen. Die zijn met een nieuwe collega meegegaan in de container. 
In Nederland kopen is namelijk veel voordeliger dan hier. 
De rubberen mat was echt heel welkom. Menig hond heeft al wat laten lopen of in mijn auto gekotst.
Ook als de honden teken en vlooien hebben is rubber toch makkelijker.


Hier staat de bench op, maar hij ligt nu standaard in mijn auto. Ingeklapt wel te verstaan, want behalve de kooi en het voer neem ik ook altijd een krat mee waar handschoenen, handdoeken, halsbanden en een riem in ligt. 
Ik heb nu alles om op straat direct een hond te kunnen vangen en mee te kunnen nemen.
Ik ben er echt heel blij mee!
Het was een warme dag vandaag. Niks doen leverde al liters zweet op, laat staan hoeveel je produceert bij lichamelijke inspanning.
De kinderen hebben de afspraak dat huiswerk in de airco gemaakt mag worden. Ik weet het niet hoor, maar in week twee van school hebben ze toch bergen gekregen! Ik zie ze bijna niet meer uit die kamer.
Ik zit nooit in de airco. Dat erin en weer eruit vind ik vreselijk. Je krijgt elke keer zo'n klap in je gezicht.
Dan maar zweten. Hoort er bij in dit klimaat. Je merkt wel dat het al warmer begint te worden.
Het orkaanseizoen is gestart en dat betekent voor de eilanden die orkaangevoelig zijn dat ze heel veel wind krijgen en wij niks. Bij niks is het echt heet! Nou ja, een orkaan over je heen is ook niks.
Af en toen is het ook tijd voor ontspanning. Die heb ik met mijn twee lessen tennis in de week.
Heerlijk, even geen hondjes maar alleen maar de bal waar je op hoeft te letten.
Deze week is er een tennistoernooi bij de vereniging. De getalenteerde jeugd tot en met 12 uit meerdere landen strijden tegen elkaar.
Een drukte van belang.


Op alle banen werd gespeeld. Alleen de achterste niet. Daar werden de lessen op gedraaid.
Mmm, ik zie kinderen tennissen die mij alle hoeken van het tennisveld kunnen laten zien.
Kom ik daar. Ik had de neiging om me weer om te draaien. Voel me echt nog een beetje een kluns als ik het niveau van die kinderen zag. Ik doe nog aan beginnerstennis.
Toch maar netjes het veld op gegaan. Man, man, ik was gebakken aan het eind. Wat een hitte.
Ik verlies met zo'n half uurtje tennis zo veel vocht dat ik twee bidons water moet drinken om weer bij te komen. Wel goed voor je lijf natuurlijk.
Ik moet mij wel elke keer beheersen om door te rijden langs dushi loempia. Eenmaal geproefd is verslaafd. Ik rij daar zeker drie keer per week langs. Maar weer mij kunnen beheersen vandaag! 
Is dat half uurtje afzien niet voor niks geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten