vrijdag 22 juni 2018

Positief nieuws

Ik heb vandaag weer heel wat kilometers gemaakt. Letterlijk en figuurlijk. De kilometers op de weg waren naar onder andere het ministerie van onderwijs. En zoals gewoonlijk was dat weer eens voor niks. Gisteren had ik contact met school gehad over het uitschrijven van Youri.
Ik kan me over het verhuizen van Nederland naar Curacao niet anders herinneren dan dat ik de kids bij de ene school heb afgemeld en bij de andere school heb aangemeld. Ik ben in ieder geval zeker weten niet in Den Haag bij het ministerie van onderwijs geweest.
Maar het zou Curacao niet zijn als voor elk papiertje niet ergens nog een papiertje voor gehaald moet worden. Kijk maar naar de veterinaire dienst. De gezondheidsverklaring van de dierenarts is in Nederland voldoende. Hier niet, hier schrijven ze dat bij de veterinaire dienst allemaal nog eens over, plakken er met een pritstift twee zegels op, stempelen het en der wat en daar betaal je dan 70 gulden per document voor.
De brief die je van school krijgt is ook weer niet voldoende. Ook dat wordt weer overgeschreven en gestempeld en dan is het ineens wel officieel.
Alleen zo ver kwam het niet. Er was me niet verteld dat dit pas kon als ik ook bij kranshi ben uitgeschreven. Dat uitschrijven mag en kan pas vanaf 10 dagen voor vertrek. Die allerlaatste dagen die je al druk zat bent moet je dus ook nog naar het ministerie. Als het nou zinvol was oké, maar ik zie het even niet.
Over op positief nieuws. Eerst even de kleine frummel. Die is meegeweest naar het bejaardentehuis. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen. Ze werd bij een oude dame op een tafeltje gezet en bleef daar keurig zitten. Zo kon die oude mevrouw heerlijk aaien. 


Wat een heerlijk hondje is het toch! Daar komt vast snel een baasje voor.
Nog meer goed nieuws. Vandaag kreeg ik een paar filmpjes en foto’s. Ik moest echt even goed kijken of ze het nou echt was. Ja ze was het echt! Eindelijk gaat het de goede kant uit met Jill. De medicatie doet goed zijn werk en ze geniet weer. Hier speelt ze met drie andere westpointers die bij haar in de buurt wonen. Hier werd ik toch wel even super blij van!




En dan goed nieuws over Maud. Die was de afgelopen dagen in Rome. Een welverdiende korte trip na een jaar hard studeren en werken.
Tijdens deze trip kreeg ze haar laatste cijfers binnen. Ze heeft alles gehaald en dus haar propedeuse binnen. Op papier alleen, de echte uitreiking daarvan is in september. Dat komt heel goed uit, dan zijn wij er zelf ook weer.
Onze afsluiting van ons avontuur op Curacao zal weer op hetzelfde resort zijn waar we 4,5 jaar geleden ook zijn gestart. Gestart zijn we met zn vieren en afsluiten vonden we dat we dat eigenlijk ook met zn allen moesten doen. En dus zal Maud aankomende woensdag aankomen om er met elkaar nog een paar laatste mooie weken van te maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten