maandag 14 augustus 2017

Volle bak

Voor Youri is het duidelijk nog vakantie. Hij heeft nog een hele week vrij en neemt het ervan.
Hij wilde heel graag nog bij vriend Gijs logeren en gamen. Omdat er een ortho afspraak stond en ik moest tennissen werd het brengen wat lastig. Gelukkig was de assistente van de orthodontist zo vriendelijk de afspraak toch te verzetten ondanks dat ik op de dag zelf belde en alleen vroeg wat de mogelijkheden voor vandaag waren. Het kwam me wel erg goed uit dat ze zo meedachten, want dit gaf me wat extra ruimte. Direct na de lunch heb ik Youri bij Gijs achter gelaten en was ruim op tijd weer terug voor mijn eerste tennisles na de zomerstop. Die is geen twee keer per week een half uurtje meer,  maar éen keer per week een uur geworden. Even kijken hoe me dit bevalt. Een uur tennissen in de middag in de warmte is best veel. Vanmiddag kwam ik met een fikse hoofdpijn van de baan af. Of dit dan door de zon kwam of door te weinig vocht is nog even de vraag. We zullen zien. Het scheelt wel weer een keer rijden in de week. 
Ik kreeg vandaag ook het bericht dat de mama van de vier frummels toch niet meer welkom is op de plek waar ze woonde. Ze leefde in en bij een huis waar meer honden wonen. Ze kreeg elke dag eten en had het er op zich niet slecht. Ja niet de maatstaven die wij in Nederland hanteren bij het houden van een hond, maar voor hier is het oke. Het kan slechter. Maar ze is dus niet meer welkom. En ook de andere honden die er nog wonen moeten weg. Want tja, we willen ze gewoon niet meer. Gewoon, gewoon, zo gewoon is het anders niet om zo maar een levend wezen weg te doen alsof het afval is. 
Zonder blikken of blozen wordt van de éen op de andere dag besloten dat het klaar is en krijgen ze geen eten meer. Dat betekent dus dat niet alleen de drie frummels terug komen, maar ook mama hond. Meteen weer volle bak. Woensdag ga ik de familie ophalen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten