vrijdag 25 augustus 2017

Raar ding

Omdat de warmte al een tijdje aan houdt en ook nog wel zeker een maand zal duren hadden we een koude snack voor de honden bedacht. Niks zo lekker als een ijsje, vinden wij ook lekker met dit weer.
Gisteren heeft Youri stukjes worst gesneden en deze in een bekertje met water gedaan. Daar nog als toetje wat brokken bovenop en dat dan 24 uur in de vriezer.
Vanmiddag was het dikke pret. Eerst de ijsjes even van hun ergste kou ontdoen.


En daarna uitgedeeld. Luna en Tico kennen het wel en namen hun ijsje in de bek mee naar een rustig hoekje. Desi had ook snel door wat de bedoeling was.


De puppenbeesten vonden het maar een raar ding. Het is nat en koud, maar ruikt wel lekker.
Ik heb ze maar een beetje laten aanmodderen. Toen het ijsje wat meer begon te smelten en de worstjes tevoorschijn kwamen werd het toch interessant. En ook best wel heel lekker.


Ze zijn allemaal opgegaan. Dan wel door de zon of door de honden. Ik heb het niet helemaal bijgehouden.
Aan het begin van de avond net voor het schemerig werd hebben we nog een stukje gewandeld.
Tico en Luna lopen dan aan de lijn door het wijk en Desi hobbelt lekker mee. Ze loopt echt niet weg, zoals beloofd in haar reading met Esther. Ze vindt het echt fantastisch. Tico en Luna ook hoor! Die doe je geen groter plezier dan een rondje door de mondi.
Als we uit de bewoonde wereld zijn mag Tico ook los. Alleen Luna, onze uitbreekster, vertrouwen we niet. Als we die los laten, wat ik soms nog wel eens probeer, dan neemt ze een sprint en komt zeker de eerste tien minuten niet meer terug. Domme doos, nu mag ze niet meer los.
Maar ik maak het goed met een lange flexlijn waardoor ze toch nog een gevoel van vrijheid heeft.


Bij Desi en Tico hoef ik me geen zorgen te maken. Als ik die roep blijven ze keurig staan.
Als het dan donker is en de warmte weg ebt zie je duidelijk dat er meer energie in de honden zit.
Zoveel dat zelfs de pupsels verbaasd keken wat voor kapriolen er uit gehaald werden.


Haha lekker stel!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten