maandag 28 augustus 2017

Niks privacy, dag privacy

Op dit moment is Erik voor het werk in Nederland en ben ik dus alleen met Youri.
Er waren al eens eerder dagen dat Erik weg was en Maud bijvoorbeeld bij Davy sliep, maar dat was altijd maar één nachtje of is een keer een uitzondering van twee. 
Nu een hele week alleen met Youri is echt totaal anders. Het is een stuk stiller aan tafel.
Ook is het lastig om te bedenken wat we gaan eten. Youri is een moeilijke eter. Met Erik en Maud aan tafel was het drie tegen één en aten we gewoon wat hij niet lekker vond. Maar ja, om nu voor mij alleen iets te maken en hem aan een boterham te zetten hoeft van mij nu ook weer niet. In goed overleg produceren we toch elke avond een maaltijd op tafel.
Maud daarentegen eet weer alles wat hier te duur of niet verkrijgbaar was. Die gaat helemaal los met hamsteren en andere leuke aanbiedingen. Dan krijg je dit soort foto's. Mam er zijn hamsterweken!


Àahhh nee dat wil ik ook! Op koopjesjacht en lekkere dingen scoren. Maar echt goede aanbiedingen in supermarkten zijn hier eigenlijk niet.
Een tijd geleden was er een keer tiramisu in de aanbieding bij onze welbekende grootgrutter.
Het was wel 0,30 cent afgeprijsd. Pffff 0,15 eurocent. Nou dan haal je er meteen drie hoor. Want hierdoor was het nog maar €5,85 in plaats van €6,00 of zo iets. Nee dus, dit soort luxe zuivel eten we hier alleen met bijzondere gebeurtenissen. Of als we in Nederland op visite zijn. 
Vanmiddag hebben we weer getennist. Dat is met temperaturen van 35 graden om 15.30 best een opgaaf. Echt, ik doe het met veel plezier maar nu in de warmste periode van het jaar valt het soms best zwaar. Een paar keer een kleine pauze in het uur is niet overbodig en twee bidons met water verdwijnen makkelijk in dat uur. Gigantisch bezweet en met een rode kop kom ik dan weer thuis.
Eerst moet ik mij dan door een kluwe enthousiaste honden wringen. Die zijn altijd zo blij wanneer ik na een heel uur tennissen plus reistijd eindelijk weer thuis ben. Het viel niet mee. 
De echte fans die mij dan ook echt heel erg gemist hadden volgen op de voet. Tot aan de badkamer aan toe. Niks privacy, dag privacy.

 
Maar ach, ik heb niks te verbergen hoor. En ik snap ze wel. Ik was natuurlijk ook écht ontzettend lang weg. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten