zaterdag 8 oktober 2016

Verkooppraatjes

Voor de kinderen is vandaag niet alleen het weekend begonnen, maar ook de tussenvakantie.
Hier noemen ze dat natuurlijk geen herfstvakantie, herfst kennen ze hier niet.
Als de bladeren hier van de boom vallen is dat gewoon omdat ze geen water krijgen en uitdrogen. 
Dat heet dan ook wel dood, dat is toch echt heel iets anders dan herfst. Al moet ik eerlijk zeggen dat de meeste struiken zich wel weer herstellen na een droge periode en toch weer opnieuw groen worden. Dan kunnen we gelukkig dus spreken over schijndood. 
Vanmorgen heb ik visite gehad van het stelletje dat afgelopen woensdag zo veel moeite heeft gedaan voor een hele zwakke hond. Zoals wel bekend heeft dit hondje het niet gehaald en daar waren ze erg verdrietig over. Ik wilde ze heel graag laten zien dat het gelukkig ook vaak wel goed afloopt, ook voor honden die er net zo erg aan toe waren als hun gevonden hondje. Hun hondje heeft helaas dat geluk niet gehad, maar heeft ook niet op straat hoeven sterven.
Ik heb ze verteld over Jack, Boris en Renzo. Over Browny, Vera en de pups. Genoeg mooie verhalen van honden die we een tweede kans hebben gegeven. En ook dat wij en alle stichtingen tesamen voor soms hele moeilijke beslissingen staan. En altijd fosters te kort komen. Maar dat dit komt doordat er teveel leed is. En dat leed is niet gestopt als we weer een hondje van straat halen. Wel voor dat ene hondje, maar helaas niet voor de rest. En toch houden we ons vast aan dat ene geredde hondje, want voor hem maken wij het verschil. 
Onze rescuehonden zijn slimme honden. Jaja zeggen jullie dan. Zeker weer een verkooppraatje.
Nee, als ik daar goed in was geweest had ik wel bij een keukenboer keukens verkocht.
Onze rescuehonden zijn streetwise. Ze hebben zich onder barre omstandigheden moeten redden en hebben daardoor 'bijzondere' vaardigheden ontwikkeld. Zo kunnen ze grote groene klikko's omver krijgen en kleppen van vuilnisbakken open krijgen. Onze huishonden staan in de keuken te bedelen om overgebleven voedsel, de ex straathonden doen dat bij de vuilnisbak. En wat ik zelf een hele leuke vind is dat ze hun poot in de voerbak zetten. Ik heb mijn eigen honden dat nog nooit zien doen.
Storm was zelfs zo'n sulletje die achter z'n bak aanschoof als de bak er vandoor ging.
Maar onze ex straathonden hebben daar zo hun maniertje voor gevonden.


Zo genoeg gepraat. Iemand een hond kopen? 😂

Geen opmerkingen:

Een reactie posten