zaterdag 29 oktober 2016

Gluhwijn en erwtensoep

Oei wat is het warm. Ja ik weet het, ik ben een echte Hollander en dus klaag ik over het weer.
Maar als ik dan lokale mensen spreek en die beginnen er ook over, dan ligt het dus niet alleen aan mij. Er zijn echt momenten dat ik door de warmte nergens meer zin in heb. 
Het kost je zoveel energie dat denken aan een wasje ophangen al vermoeiend genoeg is.
Dat het zo verschrikkelijk warm is komt voornamelijk door de wind. Die is er vrijwel niet.
Daardoor ging mijn surfles al niet door, en ook die van Maud werd gisteren omgezet in een sup les.
Suppen is iets totaal anders. Op een soort brede surfplank sta je rechtop en peddel je jezelf vooruit.
Het idee van kanoën, maar dan staand. Als ik Maud mag geloven is het erg zwaar. 
Ik vermoed dat de honden ons begrijpen en medelijden hebben met ons gepuf en gesteun.
Ze hebben ons vanmiddag verblijd met een plaatselijke sneeuwbui.


Zo hebben we toch een beetje idee dat de winter in aantocht is. 
Morgen maar aan de gluhwijn en de erwtensoep.
Denk dat deze twee dames die natuurlijk echt helemaal nergens vanaf wisten ook wel in zijn voor een kopje soep.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten