donderdag 27 oktober 2016

Gezinshond van het jaar

OEen paar weken geleden had ik bezoek van een meisje iets ouder dan Maud die graag met mij wilde kennismaken. Ze was benieuwd naar mijn werkzaamheden en dan voornamelijk het fosteren.
Tijdens ons gesprek vertelde ze dat ze stagiaire was op een kinderdagverblijf.
Ik vertelde haar dat ik wel eens naar scholen ging om wat te vertellen over de hondjes.
Het leek haar erg leuk als ik ook naar haar stageplek kwam. Nadat ze dat met haar begeleidster had overlegd, was het vandaag zo ver om het dagverblijf een bezoekje te brengen.
Omdat de doelgroep kinderen tussen de 2 en 4 jaar was moest ik wel even heel erg schakelen in wat ik ging vertellen.
Ik heb natuurlijk vrij lang judoles gegeven aan kinderen tussen de 4 en 10. Het spreekniveau hierop aanpassen gaat me prima af, maar dit was nog jonger, met daarbij natuurlijk een nog kortere concentratieboog. 
Ik had besloten Sientje mee te nemen. Het had ook Luna 2 kunnen zijn, die is ook erg makkelijk, maar Sientje heeft ook nog eens een hoog schattigheidsgehalte.



Ik heb tijdens het bezoek mijn verhaal nog aangepast. Het werd in plaats van een verhaal eigenlijk meer een knuffel en doe ochtend.
Waar en hoe kan je een hondje aaien? Heeft ze grote of kleine tandjes? Wat eet een hondje?
En natuurlijk mocht iedereen Sientje aaien. Sientje vond het prima, ze genoot wel van al die aandacht.



En hoe geef je een koekje aan een hondje?



Er waren een paar kindjes die een mooie tekening hadden gemaakt. 



En ze hadden lekker voer meegenomen. Dat is natuurlijk altijd fijn. Voer hebben we dagelijks nodig.


Nog even allemaal dag zeggen tegen Sientje en toen ging Sientje weer mee naar huis.


Sientje heeft het geweldig gedaan! Zeker met het koekje geven waarbij heel veel kindjes tegelijk kwamen was ze nog steeds even ontspannen als daarvoor. Zulke uitjes zijn natuurlijk superleuk voor de kinderen, maar ook heel leerzaam voor de honden. Sientje is geslaagd voor de meest stabiele gezinshond van het jaar. Gefeliciteerd Sientje.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten