maandag 18 april 2016

Voor niks?

Terwijl we dit schrijven is de dag alweer voorbij.
Ondanks dat hier alles poko poko gaat, lijkt het wel of de tijd vliegt. 
Nog een paar dagen bikkelen voor de kinderen en dan mogen ze weer genieten van de mei vakantie.
Ze zullen er wel aan toe zijn. Het viel niet mee om die drie weken school vol te houden.
Ik ben vandaag op stap geweest om het één en ander te regelen voor het teefje dat ik gisteren gevangen heb. 
Ik heb contact gehad met het dierenasiel en daar mag ze in ieder geval een paar dagen bijkomen. 
En met een beetje geluk mag ze ook blijven. Voor haar dan geen straatleven meer en sowieso geen pups.


Na het ritje dierenarts en dierenasiel heb ik ook nog even wat kattengrind gekocht. Ik was al eerder geweest met grind dat ik gekocht had van de donaties, maar er was telkens maar een beperkte voorraad. Ik had echt de wens doorgekregen dit merk bij deze winkel te kopen. Deze was het best.
Prima. Vandaag weer 'alles' opgekocht. Meer was er niet. Maar we komen nu al op een mooi aantal samen met de eerdere donatie.


Ik wilde vanmiddag stofzuigen en dweilen. Stofzuigen is gelukt. Vegen is altijd een heel karwei met drie pups die het leuk vinden om te helpen. Als ik stofzuig heb ik die hulp nooit. Dan hangen ze niet aan het mondstuk of de slang, ze kijken wel uit. Veel te veel lawaai maakt dat rare ding. Als ik stofzuig ligt altijd alles op vier poten keurig buiten. Beter maar ook, maakt het voor mij een stuk makkelijker.
Daarna dus dweilen. Het duurde even voordat ik daarmee kon beginnen.
Layla en vooral Lilly zijn gek op water. Het gebeurd regelmatig dat Lilly lekker met haar voorpoten in de waterbak staat. Niks is leuker dan veel spetteren, dan de bak omgooien en vervolgens door het huis en de tuin rennen.


Dan is dweilen echt niet zinvol. Als ze dan eenmaal weer uitgespeeld zijn en slapen is het mijn beurt om de boel weer schoon te maken.
Het kan best wel eens zijn dat al het zuigen en dweilen toch nog voor niks was.
We kregen vanavond via het meteo instituut te lezen dat ze code geel uitbrachten. Er worden pittige regen en onweersbuien verwacht.


Op Facebook werd er erg sceptisch op gereageerd. Net zoals in Nederland heeft het meteo instituut het wel eens mis. Maar dat niet alleen, ik geloof dat het echt niemand kan schelen als het heel hard gaat regenen. Graag zelfs, we snakken naar regen. Ik kan me niet meer heugen wanneer de echte laatste hevige bui geweest is. 
Helaas betekent het wel dat als alles morgen nat en modderig is, ik voor niks ben bezig geweest.
Maar voor deze keer kan ook mij dat niks schelen. Laat die regen maar komen, we zijn er zo aan toe!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten