zaterdag 16 april 2016

Nostalgie

Het is altijd weer even spannend of je in het weekend echt kan uitslapen als je dat gepland hebt.
Zeker met pups in het hok kan het wel eens zijn dat ze je eerder wakker maken dan je in gedachte had.
En komt het geluid niet uit het puppenhok dan kan het zo maar zijn dat de kat het zat is en aan de deur komt krabben. 
We waren vanmorgen blij verrast dat het al 10.00 uur was toen de ogen open gingen. Daarna is het dan wel snel gedaan met de rust. Zodra er één met twee benen in beweging komt volgt de rest met vier poten vanzelf. En ze hebben ook wel een punt, ontbijttijd is al lang en breed verstreken.
Het kleine manneke dat nog steeds geen naam heeft doet het supergoed. Hij speelt met de twee dametjes alsof hij minstens even groot en oud is. Soms wordt hij flink ondersteboven gegooid, maar het maakt hem niks uit.
De kinderen komen er maar niet over uit welke naam hij moet krijgen. Ik vond de suggestie Remy wel toepasselijk, maar mijn kinderen zijn niet van de Remy generatie. Die hebben nooit het tranentrekkende boek gelezen of naar de serie op tv gekeken. De naam zegt ze dus niks.
Hier ging de strijd om Mexx of bacon. Ja, zeg maar niks. Ik heb het niet altijd in de hand.
Er werd bedacht dat er een soort van cavia race moest komen. Ik zei nog net als bij Fred Oster, maar ook dat zei de kinderen niks. Ben ik nou echt zo oud?
Maar goed, de cavia a la puppen race werd ingezet en naar wie het hondje zou lopen zou beslissen over de naam. Er werden regels opgesteld zodat de race niet beïnvloedt kon worden.
Geen geluid, geen bewegingen anders werd je gediskwalificeerd. Het is uiteindelijk bacon geworden.
Ben ik blij dat de meeste pups toch niet naar hun naam luisteren!
Vanavond hadden we zo waar eens tijd en zin in een spelletje. 
Met de populariteit van de beeldschermen lijkt een spelletje doen tegenwoordig ook wel nostalgie.
Als we dan een spelletje doen is colonisten van Catan hier favoriet.
Ik moest van Erik vermelden dat hij gewonnen had. Dat vinden mannen belangrijk. Dus bij deze dan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten