vrijdag 22 april 2016

'Vrij' markt

Grrrrr als ik me ergens kwaad om kan maken is wel dat ik net een heel verhaal had geschreven, daar een passende afbeelding bij wil zoeken en vervolgens mijn tekst weg is.
Kan ik dus weer helemaal opnieuw beginnen. Nu vind ik schrijven leuk hoor, maar twee keer het zelfde gaat vervelen. 
Maar ja, even weer nadenken wat ik en hoe ik het geschreven had.
Ik vertelde over de start van de meivakantie. Maud heeft haar laatste lessen gehad. De laatste vragen zijn gesteld en er is een laatste keer klassikaal geoefend. Nu moet ze zelf aan de bak door te leren en zelf verder te oefenen. Wel vakantie dus maar eigenlijk ook weer niet.
Er zijn een hoop expats vanmiddag vertrokken naar Nederland. De meivakantie is daar echt een vakantie bij uitstek voor. Ruim genoeg dagen en niet te gek koud in Nederland. Alleen dat laatste zal denk ik voor diegene die gaan nogal tegenvallen. Ik las berichten over kou tijdens Koningsdag.
Koningsdag is één van de weinige dingen die ik hier wel mis. Ik vind het altijd super gezellig en hou er wel van om over de vrijmarkten te struinen. Niets zo leuk om voor een prikkie de leukste dingen op de kop te tikken. We hebben hier ook wel een vrijmarkt, maar dat is lang zo 'vrij' niet als in Nederland.
Albert Hein heeft bijvoorbeeld morgen al zijn vrijmarkt. Het is dan alleen wel voor maar zoveel kinderen met maar zo veel plaatsen.
De vrijmarkt in Pietermaai is ook al helemaal bepaald en verdeeld. Het spontane idee van ' laten we wat verkopen en we sluiten ons gewoon aan' kan dus niet. Ik weet niet zeker of het helemaal klopt, maar ik hoorde dat je voor een plekje in Pietermaai €50 moest betalen. Nou, dan is verkopen als particulier helemaal weinig zinvol. Zelfs voor een plaatselijke ondernemer vind ik het nog een hoop geld. Nee, dan vind ik het in Nederland toch meer een echte 'vrijmarkt'.
Ik ga in de meivakantie een aantal ex foster hondjes bezoeken. Is kijken hoe ze het hebben en hoe ze het doen. Morgen beginnen we bij Vera en Mila. Vera was natuurlijk wel een zorgenkindje. 
Zij was ook zo ontzettend bang toen ze kwam. Eigenlijk net zoals Floppy. Die zal ook niet makkelijk te plaatsen zijn. Maar als het goed is doet Vera het boven verwachting. Morgen mag ik het komen aanschouwen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten