woensdag 20 april 2016

Een succesvolle dag

Gisteravond toen ik op het punt stond om te gaan douchen, kreeg ik nog een appje binnen.
Het was Perla and Friends. Zij hadden via Facebook een berichtje binnen gekregen van iemand hier op Curacao die een klein pupje had gevonden. Zo klein nog dat het niet zelfstandig kon drinken en puppenmelk nodig had. Ze hadden geen idee wat nu verder te doen. Het pupje had honger en piepte de boel bij elkaar. Uit onwetendheid hebben ze het hondje toen gewone melk gegeven.
Natalja van Perla and Friends vroeg of ik hulp kon bieden of wat wist.
Het pupje moest puppenmelk hebben, dat was het belangrijkst voordat we de nacht in gingen. 
Maar waar haal ik dat om 22.30? Ik had vandaag op Facebook gelezen dat iemand 6 pups van het asiel fosterde. Ook nog klein en met de oogjes dicht. Deze persoon moest puppenmelkpoeder hebben.
Ook nog een berichtje naar Thea van Alle Hadoc. Gelukkig reageerde beiden op mijn berichtje en konden helpen. Omdat de vrouw meer in de buurt van Thea woonde is ze bij Thea het blik gaan ophalen.
Toch fijn zo om 23.00 uur dat we met elkaar deze vrouw en het pupje hebben kunnen helpen.
Vanochtend hoorde ik dat het pupje de nacht goed doorgekomen was. 
Om de mensen van wat tips te voorzien ben ik bij ze langs geweest.



Wat een klein drolletje is het nog. De oogjes zijn pas net open en het loopt niet maar waggelt.
Ik heb de kleine behandeld tegen vlooien en uitgelegd hoe ze na elke maaltijd moeten masseren.
Ze willen het echt heel graag goed doen en het hondje ook houden. Mooi om te zien hoe er voor de kleine gezorgd werd. En om de vooroordelen tegen te gaan, dit zijn lokale mensen.
Vanmiddag kregen onze airco's een servicebeurt. Dit moet minstens één keer per jaar gebeuren om de lucht fris te houden.
Natuurlijk viel het de medewerkers op dat er meerdere hondjes rond liepen.
Ik heb ze uitgelegd dat ik de honden foster. Ik vertelde ze over hoe we soms de honden vonden en dat bij sommige aandoeningen een hele makkelijke behandeling al voldoende kan zijn om ze er weer bovenop te helpen. Zo kwamen we op schurft en op karpatten. De karpatten bestrijd ik door een tablet nexgard te geven. Binnen 24 uur zijn die vieze beestjes dan dood. Ik kon ze het doosje als voorbeeld laten zien. Ze waren zo blij om te horen dat er een oplossing voor het karpatten probleem was.
Ze hebben direct foto's gemaakt van het doosje en gingen het vandaag nog halen.
Deze mensen gaan dadelijk zien dat het werkt en vertellen dat weer door. Dat is zoals we het graag zien.
Tijdens de tennisles van Youri heb ik uitgebreid contact gehad met een dame in Nederland.
Zij was op slag verliefd op Lola. Lola is het zwarte pupje dat tijdelijk even bij een vriendin is ondergebracht. We hadden haar op de Facebook page van Rescue Paws geplaatst en met succes.


Lieve kleine Lola mag als ze oud genoeg is ook naar Nederland. Weer een hondje dat een prachtig leven in Nederland tegemoet gaat. Al met al kan ik wel spreken over een succesvolle dag.





1 opmerking:

  1. Je bent een Kanjer Sandra, wat een dankbaar gevoel moet dat zijn om zoveel goeds te kunnen doen. Ga zo door xxx

    BeantwoordenVerwijderen