maandag 29 februari 2016

Straks duurt lang

Niet alleen oma is inmiddels weer in Nederland, ook Erik vertrok weer voor twee dagen naar een ander eiland. Het is dan ineens wel stil in huis. Gelukkig heb ik mijn honden nog, stel je voor dat ik me zou vervelen!
Ik wilde vandaag de mama van mijn pups gaan vangen, maar alweer kwam er wat tussen.
De plantjes krijgen op dit moment geen water. Er zijn problemen met het dripsysteem.
Vorige week zijn ze er al mee bezig geweest, maar van het weekend stopte het systeem weer.
Omdat het ook al heel lang droog is en er ook geen regen verwacht wordt is het dripsysteem van groot belang. Alle waterslangen worden voorzien van water door een pomp in een waterput oftewel de deepwell. Vorige week is de pomp vervangen. Wat er nu aan de hand is weten we niet.
De monteur zou straks komen. Maar straks duurt altijd even hier op het eiland. Ondertussen kon ik mooi niet weg. Je zal net zien als ik weg ben hij voor mijn poort staat. 
Geen mama vangen dus. Wel aan het eind van de dag de hond opgehaald die door de kapster gevoerd wordt en vrijdag door ons bij de dierenarts was afgezet.
De dierenarts hing al aan de lijn wanneer ik haar kwam halen. Het was namelijk een uitbreekster.
Ze had zich door de bench spijlen heen gevreten om te ontsnappen. Ze kon niet ver, maar had in de nacht wel behoorlijke schade aangericht in de kamer waarin ze verbleef.
Mmm, toch niet geschikt als huishond. Ze wilde echt heel graag naar buiten.
We hebben haar weer in de auto meegenomen naar haar vertrouwde plekkie.


Toen we de deur open deden zag je haar kijken en ruiken. Ze herkende het direct.


Ze was blij dat ze weer thuis was. Ik tilde haar uit de auto en ze rende direct weg. 
Waar naar toe is en blijft de vraag. De kapster weet namelijk niet waar ze zich nou overdag bevindt.
In een tuin? Of bij een snack? We weten dan ook niet waar ze nu naar toe ging. Haar volgen was geen optie, bij het eerste hek moesten we al afhaken. Zij kon er onder door, maar dat was voor ons niet te doen. Nou ja, het maakt ook niet uit. Voor deze hond nooit meer puppy's. Weer een zorg minder.
Voor haar en voor ons!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten