dinsdag 16 februari 2016

Kunst en vliegwerk



Tada, het is gelukt! Vanaf vandaag rij ik weer keurig met een geldige sticker. Ik heb mijn wegenbelasting voor dit jaar betaald.
Gisteren was ik het ook al van plan, maar toen kon het niet. Het systeem wat de gegevens moest verwerken deed het niet. Ach ja, ik kijk nergens meer van op.
Vandaag was alles weer op orde, dus werd het tijd om de rij te gaan trotseren.
Ik neem tegenwoordig maar een boek mee. Je telefoon in handen houden is strikt verboden, een boek mag wel. Na bladzijde 32 was ik aan de beurt. Ben nu 394 gulden armer en een sticker rijker.
Vanmiddag was ik weer bij de supermarkt. De aangereden hond was weer als vanouds op de parkeerplaats aanwezig. Hij liep nog wat stram, maar heeft niets gebroken. Hij heeft echt een beschermengeltje op zijn schouder gehad. Ik hoop maar dat hij zo geschrokken is dat hij aan de goede kant van de weg blijft.
Na de boodschappen ben ik gaan tennissen. Dat was alweer even geleden doordat de vakantie er tussen zat.
Het waait behoorlijk op dit moment. Volgens de geleerden is het vliegerseizoen weer begonnen.
Tennisballen kunnen ook vliegen. Echt hoor! Als ze aangespeeld worden en met de wind worden meegenomen kunnen ze alle kanten uit vliegen. Met veel kunst en vliegwerk doe ik dan weer alle moeite om die bal terug te slaan. Mijn tenniskunsten zagen er vandaag zo raar uit dat de tennisleraar overwoog een filmpje te maken. Niet voor Facebook maar voor dumpert. Dacht het niet!
De relatie tussen Gina en de andere honden is achteruit gegaan.
Toen ze nog zo zwak trok ze al wel haar lip op tegen Storm of Tico. 
Vandaag was er een echte fight. Gina is nog te zwak om te winnen, maar ze begon wel. 
Tegen Tico die er meteen fel tegenin ging. Ik zag het van een afstand gebeuren. Ik had gedacht dat als Tico terug zou bijten Gina wel zou stoppen, maar dat was niet zo. Ik heb ze uit elkaar moeten trekken.
Nu is de situatie in de roedel wat gespannen. Gina blijft haar lip optrekken tegen Tico. Hij loopt er met een boog omheen, maar dat geeft geen garantie. Dat zagen we vanmiddag ook.
Ik hoop maar dat het hierbij blijft, anders zal ik een ander plekje voor Gina moeten gaan zoeken.
Het is echt een lief hondje voor mensen. Ze komt het beste tot haar recht bij mensen zonder andere honden. Heeft ze alle aandacht voor zichzelf. Kan ze eindelijk terug halen wat ze al jaren gemist heeft.
Mocht er al een lezer zijn die na het lezen van dit stukje Gina wil adopteren of tijdelijk wil fosteren? Graag! Kosten worden vergoed. Ik gun het haar zo. Ik snap haar frustratie naar de andere honden ook wel. Ze heeft altijd moeten vechten voor haar eten, maar ook tegen de reuen die haar constant dekte als ze loops was. Ze zit nog in die overlevingsmodus en dat heeft tijd nodig. Wie geeft haar die tijd?.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten