donderdag 18 februari 2016

Zelf doen

Elke morgen halen we oma op uit haar resort. We? Ja we, Luna en ik.
Luna is gek op auto rijden. Maakt niet uit waar we heen gaan, als ze maar achterin mag zitten.
Ik gun haar dat ritje wel. Voor mij is het een genot om te zien hoe ze ervan geniet, dus neem ik haar lekker mee.


Wat een lekker bekkie is het toch! 
Gina begint ook echt een lekker bekkie te krijgen. Ze laat steeds meer zien dat ze blij is.


Behalve als Tico voorbij komt. Dan verandert dat lekkere bekkie in een heksen face.
Wat een kreng kan ze dan zijn! Ze stalkt hem ook echt. Loopt achter hem aan en jaagt hem op die manier weg. Gisteren was Tico de liptrekkerij van Gina zat en hapte. Vandaag was er een paar keer weer bijna conflict, maar door snel ingrijpen hebben we dat kunnen vermijden.
Eigenlijk kom je ogen tekort, maar ik kan niet als een soort agentje de boel blijven sussen.
Mijn oproep om een andere foster heeft niks opgeleverd, dus zullen we het zelf moeten oplossen.
Maar zelf doen is een zin die ergens hoog genoteerd staat in mijn gebruiksaanwijzing.
Als kind wilde ik al snel alles zelf doen en dat is nooit meer goed gekomen. 
Ik blijk ook een echte zelf doen reputatie te hebben. Daar werd ik vandaag mee geconfronteerd.
Ik ben namelijk aan het verven. De muren krijgen een frisse nieuwe lik. 


Eigenlijk helemaal geen tijd voor, maar dat heb ik nooit dus dan maar nu. Qua temperatuur is het nu ook de beste tijd om dit soort dingen te doen.
Terwijl ik verf komen Maud en Davy binnen. Davy vraagt meteen of hij niet ergens mee hoeft te helpen.
Met afplakken of misschien met verven? Waarop Maud zegt "ze zegt toch geen ja, ze wil altijd alles zelf doen!" Oke, werd even met mijn eigen perfectionisme geconfronteerd. 
Ja zegt ze nog, als een ander het doet ziet ze toch nog overal strepen. Ben ik echt zo erg?
Blijkbaar wel. Maar ik hou ook niet van strepen. En niet van afraffelen en niet van half werk en niet van........ Oke, ik geef toe. Ik ben echt heel erg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten