vrijdag 1 september 2017

Leenpuppy

Een week geleden plaatste ik een oproep op Facebook voor hulp.
Nu met al die kleintjes die naar Nederland gaan kom ik en ook andere fosters handen te kort. 
We willen het allemaal zo goed mogelijk doen, maar als je meer dan éen pup hebt gaat dat wat lastig.
Maar waarom alles zelf doen? In mijn oproep vroeg ik mensen die met de pups op stap wilden. 
Mee in de auto, mee naar school, mee naar de stad. Overal mee naar toe naar wat nieuw is en als eng beschouwd kan worden. Eigenlijk is alles buiten mijn tuin al goed.
Het leuke was dat er best veel mensen reageerden en ook heel enthousiast waren. Het begrip leenpuppy werd geboren. Wel de lusten, niet de lasten. Het is net als met kinderen van een ander, als ze vervelend worden breng je ze gewoon weer terug. Nou zo dus. 
Vandaag werd mijn bruine mannetje opgehaald. Hij mocht eerst mee in de auto naar school.
School was ingelicht en wilde graag meewerken aan dit belangrijke project.
Nou, dat heeft de persoon die de pup meenam geweten. Iedereen wilde hem wel even aaien.


En ook bij haar thuis waar ze kinderen na schooltijd opvangt was het aanpoten voor pup. Hij was zeer geliefd en iedereen wilde hem maar wat graag op schoot of met hem aan de wandel.


Gelukkig kreeg hij ook zijn uitrust momentjes. Het liefst bleven de kinderen er omheen zitten en wachten tot hij uitgeslapen was. Maar toen dat wat langer bleek te duren dan gedacht, gingen ze toch maar iets anders doen. Een groot succes dus! Volgende week mag er weer één mee. En ook zondag wordt er eentje opgehaald. Super blij ben ik daarmee!
En nog blijer werd ik vandaag van een turbo adoptie.
Heel toevallig een paar uurtjes nadat ik de pups uit een tuin had opgehaald kreeg ik een berichtje van een vrouw van een collega. Wat ik had zitten, want ze waren verhuisd en toe aan gezinsuitbreiding.
Ik had in het daglicht toevallig nog wat foto's gemaakt van de drie pups die ik meteen opstuurde. 
En ja hoor, verliefd. Om te kijken of de liefde er in het echt ook zou zijn wilde ze graag de volgende dag met kids komen. Er was er meteen eentje bij die aansprak. Die kwam direct op schoot en wilde graag spelen. Vandaag dan nog een keer op visite, maar dan compleet met papa. En weer in love.
Ze hadden alles al aangeschaft want bij een match zouden ze haar graag morgen ophalen.
Maar het werd vanmiddag. Alle afspraken voor de avond waren afgezegd. Pika ging mee, er was geen afspraak die dat kon tegenhouden. En zo nam ik na twee dagen al afscheid van een pup. Ik geloof niet dat er eerder zo'n snelle adoptie is geweest!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten