zaterdag 16 september 2017

Feestvreugde

Niemand zal er raar van opkijken als ik zeg dat Erik gisteravond als een blok in slaap was gevallen.
Ik kon een heel feestje bouwen, hij zou niks in de gaten gehad hebben. Nou ben ik geen feestbeest, maar rede voor wat feestvreugde was er best.
Gisteren kregen we namelijk te horen dat het schip de Sea Sepherd met hulpgoederen voor de dieren deze kant uit is en hier op Curacao nog meer gaan inladen. Daarna vaart het door naar St Maarten.


Gisteren is in allerijl een poster gemaakt en hebben we snel een rooster kunnen maken wie wanneer staat om in te zamelen. Het rode kruis deed dit de hele week al bij Albert Hein. En op onze vraag of we daarbij mochten staan werd helemaal niet moeilijk gedaan. Top! Zo werden mens en dier geholpen.
Mijn beurt was vanmiddag van 14.00 tot 17.00 uur. Bij aankomst hoorde ik dat er al een hele kar vol was verzameld en dat deze zelfs al was opgehaald om vandaag nog met een schip naar st Maarten mee te gaan. Hoe eerder hoe beter! In de tijd dat ik er stond is er toch nog weer een ruime halve kar gevuld.




Morgen staan we nog een keer. En ook I-Animal staat op het eiland ergens in te zamelen. Verder zijn er nog wat particulieren initiatieven waarmee we uiteindelijk allemaal met elkaar het schip verder vol krijgen. Ik word daar blij van. Hopelijk is alles er op tijd en zijn de dieren niet inmiddels al overleden door honger en dorst. Het liefst ging ik er heen om te helpen. Maar wat dan? Waar slaap je? Wat eet je? Hoe kom je er? En hoe verplaatst je je op het eiland zelf waar de bewoners drie uur in de rij staan voor 20 liter benzine. We zullen het moeten doen met de hulp die we hier kunnen bieden. Maar iets is beter dan niets. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten