dinsdag 5 september 2017

Berichtjes

Heel soms komen er zo maar ineens berichtjes binnen van mensen die zich spontaan aanmelden om te fosteren. En deze week had ik het geluk twee van deze berichtjes binnen te krijgen. Hoe mooi is dat!
De dag begon sowieso al goed met een berichtje op de site van iemand uit Nederland die verliefd was geworden op Nora. Nora is het roodbruine meisje dat hier nog rond loopt. Ik snap het ook wel, het is echt een droppie.
Ik had voor vanmorgen een afspraak staan om kennis te maken met éen van de mensen die zich als foster had aangemeld. Het was redelijk op de route langs de dierenarts dus besloot ik Nora en Faya (de zwarte pup) meteen mee te nemen. Die moesten zo snel mogelijk hun rabies en chip krijgen zodat ze naar Nederland kunnen. En ach, het tweede winpunt was natuurlijk dat ze weer eens ergens kwamen en een ritje in de auto maakten.
Het gesprek bij de foster was heel positief, ze had er enorm veel zin in. Zo veel eigenlijk dat ze vandaag nog wilde beginnen. Ze had alle tijd om veel te ondernemen en er op uit te gaan met eventuele pups. Mmmm mijn verstand zei dat het misschien dan een goede keuze zou zijn om Nora en Faya hier te laten. Ze zouden lekker binnen mogen slapen en veel aandacht krijgen. Niet dat ze dat bij mij niet krijgen, maar ik kan ze niet binnen laten slapen. Tevens kan deze foster lekker met beide dames op pad. Mijn gevoel wilde helemaal niet dat ze gingen verhuizen. Ze zijn veel te lief en leuk! Lastig hoor, maar ik heb toch besloten het te doen. Ze moesten wel eerst nog langs de dierenarts voor hun rabies en chip. 

Maar vanmiddag zijn ze opgehaald en worden ze de laatste drie weken nog even heerlijk in de watten gelegd bij onze nieuwe foster. 
Ondertussen leggen we het zo ongeveer af wat betreft de temperatuur. De bovenwindse eilanden waaronder Sint Maarten, Saba en St Eustachius bereiden ze zich voor op de heftigste orkaan ooit die het gebied getroffen heeft.
Orkaan Irma heeft zich ontwikkeld tot een categorie vijf wat de zwaarste categorie is. 
Curacao valt onder de benedenwindse eilanden en wordt gelukkig bijna altijd ontzien.


Het is maar te hopen dat iedereen er heelhuids vanaf komt en men ook heeft gedacht aan het in veiligheid brengen van de dieren.
Hier kregen we vandaag een berichtje vanuit de overheid. Nou, die heb ik nog niet eerder gehad in de 3,5 jaar dat we er nu wonen. Het bericht was een hitte alarm. Als we dat krijgen is het echt warm. En dat klopt wel!


Er worden temperaturen van 40 graden verwacht en er wordt geadviseerd om goed in het vocht te blijven en uit te kijken dat je geen zonnesteek op loopt. En dit alles doordat er vrijwel geen wind is. Die wordt weg getrokken door Irma. Bedankt Irma! Het is hier normaal al warm genoeg, dit is echt bijna ondoenlijk. Maar goed, beter warm dan een orkaan categorie vijf over je heen. Die hitte komen we ook wel weer door.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten