woensdag 27 september 2017

Wat nu?

Vandaag was het de dag dat Nora en Faya naar Nederland vertrokken.
Nora en Faya kwamen uit een tuin samen met een derde zusje. De eigenaar wilde de pups niet meer en wij hadden, onder voorwaarde dat de moederhond gesteriliseerd werd, de pups onder onze hoede genomen. De moederhond is inmiddels gesteriliseerd net zoals de moederhond van mijn drie ukkies. Die is vandaag geholpen. Zo weten we zeker dat we over een paar maanden niet weer pups kunnen komen ophalen.
Voor Nora en Faya werd al snel een baasje gevonden, maar ze moesten nog even een paar weken doorgroeien voor ze konden vertrekken. Vandaag was het zo ver. De foster die de twee dames de laatste weken onder haar hoede had kwam ze brengen. Ik was benieuwd of ze me nog herkenden, maar daar was geen twijfel over mogelijk.


Met zeer veel enthousiasme werd ik begroet. 
Wat deden ze het goed! Stoer liepen ze over de airport en met gemak gingen ze in en uit de bench.


Dat moment van afscheid nemen is altijd lastig. Voor de foster was het de eerste keer, dat viel nog niet mee. Maar ze heeft het super gedaan.


Weer twee hondjes die een prachtig leven in Nederland krijgen.
Het prachtige leven van een klein vogelkuiken werd vanavond wreed verstoord. Er was een vierpotige wit rode sluiper in zijn leven gekomen die van plan was er een bruut einde aan te maken.
Ik hoorde rare piep geluiden en dacht eigenlijk dat de kat z'n eerste muis had. Ik liep dan ook naar de slaapkamer om dat bevestigd te zien en dan vooral heel blij te zijn. Helaas werd ik niet blij. Onze rode sluiper had namelijk een heel klein vogeltje gevonden of dan wel uit een nest geroofd. Mmm dit vind ik echt de minder leuke kanten aan het hebben van een kat. Gelukkig liet hij snel los en kon ik met een keukenpapiertje het diertje van de grond halen. Ik had ooit ergens gelezen dat je ze beter niet zo kon pakken om hereniging met de moeder vogel te bevorderen. 
Het was buiten al goed donker en ik had werkelijk geen idee waar de kat het vogeltje vandaan had. Wat nu? Ik wilde hem graag in z'n nestje terug zetten, maar waar was dat nest? Dit ging hem vanavond niet worden. Ik heb een paar berichtjes gestuurd naar mensen die vogels opvangen, maar die lagen denk ik al op éen oor. Dan maar op internet opzoeken wat te doen. Tja eigenlijk moesten ze om de zoveel tijd gevoerd worden. Dat zou ik best willen doen, maar met wat? Wormen? Waar haal ik die nu vandaan? Vliegjes? Nou die zijn er niet als je ze nodig hebt. Ik las in ieder geval dat je ze warm moest houden in een soort nest. Dat kon ik dan nog wel organiseren. Van een fleecedeken heb ik een rolletje gemaakt en het diertje erin gelegd.


Nu maar afwachten of het morgenochtend nog in leven is. Dan gaan we indien nodig verder met hulp zoeken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten