dinsdag 18 juli 2017

Jagersskills

Tommy heeft toch wel wat geleerd van zijn uitje. Hij is gisteren en ook vandaag lekker thuis gebleven.
Maar ja, het zijn net kinderen, als ze niks te doen hebben gaan ze zich vervelen en dingen doen die mama niet oke vindt. Tommy vangt dan hagedisjes. Vind ik niet oke. Ik wil namelijk dat hij de hagedisjes laat leven. Ik heb ze nodig tegen de muggen. Ik heb liever dat hij muizen vangt als hij dan zo nodig zijn jagersskills wil laten zien.
Vanmorgen kwam ik de badkamer van Maud binnen en toen zat Tommy daar onder de wastafel. 
Dan weet ik dus al hoe laat het is. Hij neemt altijd zijn buit mee richting badkamer. Dit tot grote ergenis van Maud die van allerlei doods in die ruimte vindt. Ik was op tijd, de hagedis was nog niet dood al deed hij wel alsof. Ik heb hem in de handdoek gevangen en mee naar buiten genomen.


Tommy was heel beledigd dat ik zijn prooi mee nam. 
Ik heb de handdoek in de boom gelegd zodat, als de hagedis er aan toe was, hij de boom in kon.


Gelukkig kreeg ik vandaag geen visite. Je zou minstens denken dat ik een zonnesteek opgelopen heb en bomen versier. Nee hoor, het gaat prima met me, met inderdaad her en der een handdoek in de boom.
Deze hebben we gelukkig kunnen redden. Het is net als met fosterhonden, voor deze hagedis kon ik het verschil maken.
Vanmiddag zijn de pluizenbollen naar de dierenarts geweest. Mama hond was het er niet mee eens. Ik had de pups in de draadkooi klaar staan en mama hond stond er omheen te piepen. Ze is echt heel bezorgd om haar kinders.
De pluizenbollen hebben het goed gedaan. Keurig wachtten ze op hun beurt.


En daarna lieten ze lijdzaam toe wat gebeuren moest. Het was heel spannend, maar wel de eerste grote stap naar het grote honden leven.


Nog een weekje kan ik van ze genieten nu ze zo heerlijk klein zijn. Daarna gaan ze logeren bij een andere foster. Er zijn er inmiddels al twee gereserveerd, de twee dames, dus die zie ik daarna niet meer. En als ze na mijn vakantie terug naar mij komen zijn ze lang zo pluizig niet meer. Nog meer rede om deze week extra te knuffelen. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten