donderdag 6 juli 2017

Ingeschreven

Vandaag zijn we weer verder gegaan met de rijbewijssoap. Gisteren heb ik geprobeerd kranshi te bellen. Ik wilde namelijk heel graag weten wat ik nodig had om een adreswijziging te laten uitvoeren.
Uit eerdere ervaringen bij verschillende instanties weet ik dat ze soms de belachelijkste dingen willen zien. Of dat je met z'n tweeën moet komen om iets te wijzigen. Alles kan hier.
Maar ja, moeten ze wel de telefoon opnemen anders kan je de vraag nog niet stellen.
Op de website had ik natuurlijk ook al gekeken. Die was in het Papiaments en ik zag nergens de mogelijkheid de taal te switchen. Hier werd ik ook niet wijzer van.
Een mailtje sturen dan maar. Gistermorgen gedaan, vanmorgen nog geen antwoord. De tijd begint te dringen. Maandag 08.00 vertrekt Maud naar Bonaire voor haar mondeling. Dan kan ze pas weer donderdag naar het rijbewijskantoor voor de aanvraag. Dat wordt krap als we dan ook nog een week moeten wachten op de verklaring van echtheid (hoe verzin je het!). Waarom kan die er toch niet meteen bijgeleverd worden! 
Er moest dus vandaag actie ondernomen worden. Gelukkig was de helpdesk 'durf te vragen Curacao' op Facebook wel geopend. Heerlijk, als je er niet uitkomt stel je daar je vraag. En zo wist ik dat ik een huurcontract moest meenemen en voor de zekerheid ook nog maar even het bewijs dat de electrarekening op onze naam stond. Erik is vanmiddag geweest en 1,5 uur later was het gelukt. En dan is 1,5 uur nog best snel voor Curacaose begrippen. Hier duurt namelijk alles een eeuwigheid. 
Voor de zekerheid ook nog even een gestempeld velletje papier mee waarop de gegevens stonden, want morgen gaat Maud het weer proberen bij het rijbewijskantoor en zie ik de bui al hangen. Nee hoor, er staat hier nog niks in de computer. Om dat voor te zijn hebben we het bewijs nu ook op schrift. Morgen horen jullie of het gelukt is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten