woensdag 28 september 2016

Zorgen en sjouwen

Het was een pittig druk dagje vandaag.
Maud hobbelt hier wat door het huis op haar krukken. Die hebben we te leen gekregen en komen eigenlijk supergoed van pas. De wond bloed nog steeds, dus om de zoveel tijd verwissel ik het verband om te voorkomen dat het doorlekt of aan de wond gaat plakken.
Voor Youri stond vanmorgen ook een afspraak gepland. Gelukkig niet bij de chirurg, maar bij de huisarts. Hij klaagt weer over zijn oor. En dat kon kloppen. De huisarts zag dat het oor weer onrustig was. We hebben een andere antibiotica gekregen in de hoop dat het nu definitief verdwijnt.
In de tussentijd mantelzorg ik rustig verder. Pleistertje hier, drankje daar. Gelukkig zijn moeders zelden ziek.
Deze moeder heeft zich vanmiddag een breuk gesjouwd. De depressie is een tropische storm geworden met de naam Matthew. Morgenavond zal hij Curacao aandoen wat gepaard zal gaan met veel regen en wind. De regen zal al eerder op de dag starten. Geen idee wanneer precies natuurlijk, dus bedacht ik dat ik beter vandaag in droog weer kon sjouwen dan morgen in de zeikregen.
Ik had wat hulp van een aantal nieuwsgierige snuiters. Vooral Sientje vond het een interessante bezigheid dat sjouwen.


Wat doe je baas? Waarom kijk je er zo moeilijk bij? Heb je dan echt geen tijd om mij even te knuffelen?
Nou even dan.


En daarna weer verder. Alles ging naar binnen of naar het pomphok. Aan het eind van de middag zag het er zo uit.


En de tuin zo.


Alle stoelen en ligbedden zijn opgeruimd. Ziet er wel lekker ruim uit zo. Waarschijnlijk zal het zwembad vol lopen met modder. Daar kunnen we weinig aan doen. Maar als het daarbij blijft ben ik al tevree.
We hebben water en genoeg voedsel in huis, zaklantaarns opgeladen en de radio voorzien van batterijen. Mocht er morgenavond geen blog zijn dan hebben we een stroomstoring. Dan komt de update de dag erna. Tot laters.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten