dinsdag 27 september 2016

Mazzel

Vandaag was de grote dag voor Maud. Geen hele grote ingreep, maar toch iets waar je behoorlijk tegenop kan zien.
Een klein lichtpuntje was er wel. Bij het zien door de arts van de beide tenen werd besloten om er maar één te behandelen. De ander was inmiddels aardig rustig waardoor hij het niet nodig vond om die nu zo groots aan te pakken. Dat scheelde weer drie prikken, anders waren het er zes geweest.
De ingreep was niet voor niks. Er is een behoorlijk stuk ingegroeide nagel verwijdert. De vorige behandeling was zonder dat er echt een heel stuk gezonde nagel werd verwijdert. Nu is dat wel het geval. De nagel is meteen met een goedje behandeld waardoor hij nooit meer kan ingroeien. Gelukkig maar, want om hier nou een jaarlijks uitje van te maken leek ons ook geen feestje. Met drie hechtingen en een dik verband om de teen zijn we weer vertrokken. Nu maar hopen dat het goed geneest zonder ellende van ontstekingen. Helaas heb je die hier door de warmte erg snel. Het is dus opletten geblazen.
Gelukkig heeft Maud veel steun van de dieren. Die voelen natuurlijk dondersgoed aan dat er iets gaande is. Zelfs Renzo kwam even kijken. En dat terwijl hij eigenlijk nooit in de kamer van Maud te vinden is.



Ondanks dat ik druk was met de doktersafspraak van Maud en de afspraak bij de kapper voor Youri stond mijn telefoon gewoon aan. Ik zou natuurlijk gebeld gaan worden door "die meneer die er verstand van heeft" van de poorten winkel. Nou echt niet he. Ook geen gemiste oproep. 
Nou weet ik niet of ik er morgen aan toe kom om mijn beklag te gaan doen. We moeten ons toch echt op gaan maken voor slecht weer. Hoe slecht zullen we morgen gaan horen. Maar hoe dan ook zal het gaan waaien en regenen.
Ik ga morgen alles uit de tuin halen wat kapot kan gaan. Denk aan benches die wel droog staan, maar toch weg kunnen waaien, het wasrek, tuinstoelen, ligbedden enzovoort. Best nog een hele klus, maar ja als het stuk waait is ook zo zonde. 
Als we dan donderdag de storm gehad hebben zijn er vrijdag de verkiezingen. Dan ligt ook het hele eiland weer op z'n gat. Hebben ze bij de poortenwinkel mazzel, want eerder dan volgende week maandag zal ik er niet staan. Maar ik kan ze vast meegeven dat ik maandag niet eerder weg ga dan wanneer het geregeld is. Ik verdenk ze er namelijk van dat er helemaal geen "meneer die er verstand van heeft" werkt. Als je een beetje verstand hebt ben je bij zo'n zaak allang vertrokken.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten