maandag 19 september 2016

Kleintje

Vanmorgen had ik een koffie afspraak bij een vriendin. Luna is er dan ook altijd welkom als vriendinnetje voor de hond des huizes.
Luna natuurlijk helemaal happy dat ze mee mocht in de auto. 


Ik weet wel altijd dat als ik Tico of Luna meeneem floppy geheid over het hek springt. Die wil dan ook mee. Niet eens zo zeer in de auto, maar mee naar buiten. En als ze dat dan niet van mij mag regelt ze het zelf wel.
Nog voor ik Luna achterin had zitten stond floppy als naast mij. Ik hoef geen moeite te doen om haar te vangen en weer binnen te zetten. Dat lukt echt niet, daar is ze veel te gehaaid voor. Ik weet dat ze zelf ook wel weer de tuin in terug komt, dus vertrek maar gewoon. Gelukkig rent ze ook niet met auto's mee. Maar ideaal is het natuurlijk niet dat ze dit doet.
Bij dit soort honden zeggen we altijd "je haalt de hond wel van de straat, maar de straat niet uit de hond". Het even op straat zijn, overal snuffelen en bij de buurthonden kijken, voor Floppy is het dagelijkse kost en onderdeel van haar leven. Dit maakt dat ze moeilijker plaatsbaar is. Haar nieuwe omgeving moet hier wel op ingericht zijn. Ach net als bij Renzo maak ik me daar niet zo druk om. Er komt vast een keer iemand op mijn pad die een klik heeft met Floppy of Renzo.
Vanmiddag weer een bezoekje orthodontist met Youri. Zelf op de fiets gaan zit er niet in, dus staat taxi Sandra op tijd voor om meneer Youri te brengen.
Een hele meneer vindt hij zich echt! Ik moet ongeveer 20 keer per dag horen dat hij inmiddels groter is dan ik. Tuurlijk ben ik het daar niet mee eens en dan gaan we maar weer eens meten.
Meten is weten toch? De uitkomst was dat we nu beiden even groot zijn. Dat zal vrees ik niet lang meer zo zijn en dan ben ik de kleinste in huis. Goede rede om iedereen die langer is dan mij in te zetten voor allerlei klusjes als bovenste keukenkastjes uitruimen, lampen schoonmaken, muggen van het plafon halen en zo weet ik vast nog wel meer te bedenken. Telkens als ik eraan herrinert word dat ik eigenlijk maar een kleintje ben weet ik nog wel een taakje. Ik vermoed zo maar dat dit dan geen dagelijks onderwerp van gesprek meer zal zijn. Mijn wraak is zoet, tssssss kleintje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten