donderdag 2 juni 2016

Uitbreiding op komst

Vandaag was zo'n dag dat de ene melding na de andere voorbij kwam, maar ik vervolgens niets kon doen.
Ik werd gebeld over een hond die aan een ketting zit. Deze jonge dynamische hond weet daar regelmatig van los te breken en rent op mensen af. Daar springt hij dan tegenaan, wat de buurtbewoners doodeng vinden. De politie is al een paar keer gebeld en nu wordt er gedreigd de hond dood te schieten. De eigenaar van deze hond is door drugsproblemen meer niet dan wel thuis en degene die de honden voert heeft geen geld om de tuin goed te omheinen. Of ik een oplossing weet.
Jemig, ik snap dat je als verzorger niet op een dag een dode hond in de tuin wilt vinden, maar ik kan hem nu ook nog niet hebben.
Ik heb namelijk al ja gezegd tegen een ander vraag. Tijdens het ophalen vorige week van de honden voor het sterilisatieweekend kregen vrijwilligers een hond aangeboden die pups van 3 weken had. 
Er is aan de eigenaar uitgelegd dat de hond nu niet gesteriliseerd kon worden. Maar de pups wilde hij ook niet. Er is besloten de moeder met pups mee te nemen en tijdelijk ergens onder te brengen totdat er plek bij een foster is. Mama kan zo voor haar kinderen blijven zorgen tot deze oud genoeg zijn.
Hierna moet mamahond helaas terug naar de eigenaar. Dat gaat ze natuurlijk niet eerder voordat ze gesteriliseerd is. De pups zouden naar het asiel kunnen, maar ik weet niet of ik sterk genoeg ben om ze daar te brengen. Ik ga er gewoon alles aan doen om een plekje voor ze te vinden.
Aankomende zondag komt deze familie tijdelijk bij mij wonen.




Exclusief teken. Die familie mag blijven bij de eigenaren.
Volgende melding. Of ik tijd heb om even te gaan kijken bij een hond die met pups en al vastgebonden stond aan een paal. Ik had heel graag gewild, maar zou naar Hato gaan.
Daar kwam een nieuwe collega met zijn gezin binnen met kinderen in de leeftijd van onze kinderen. Dan ben je er om het gezin welkom te heten. Vond ik ook leuk toen we aankwamen, dus vind dat ik dat zelf ook moet doen als er nu mensen met kinderen komen. Geen tijd helaas om naar de hond aan de paal te gaan.
Gelukkig is er iemand gevonden die wel kon gaan. En dat was maar weer goed ook.
De pups waren er heel slecht aan toe. Die zijn allen uit hun lijden verlost. Mamahond is nu tijdelijk ondergebracht. 
Al deze meldingen hoeven allemaal niet! Zorg voor een juiste omheining en je hond kan gewoon los in de tuin. Dan kan hij zijn energie kwijt en zal geen mensen lastig vallen op straat.
En als je geen pups wilt laat je hond dan steriliseren! Is het nou echt zo moeilijk? We weten toch hoe het bij mensen werkt als je niet zwanger wilt worden? Waarom doen we dan zo nonchalant als het om dieren gaat. Ik hoor regelmatig zeggen dat je de natuur gewoon de gang moet laten gaan en daarom niet steriliseren. Maar zelf dan maar twee kinderen hebben. Waarom voor jezelf wel maatregelen treffen, maar voor je dieren niet.
Boos kan ik er om worden, woedend gewoon als wij de troep van anderen opruimen. Neem je verantwoording!
Gelukkig geven deze bekkies weer een hoop positieve energie. 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten