maandag 20 juni 2016

Genietmomentjes

Gisteravond laat toen wij nog even heerlijk buiten op de bank zaten was er een hoop onrust in de straat. Gebeurd wel vaker en aan het blafje van de honden weten wij of we wel of niet in beweging hoeven te komen. In dit geval was het alleen maar een 'hè potverdorie er loopt een hond in de straat' blafje. Daar worden wij niet heel actief van, maar de honden dus wel.
Overactief bleek niet veel later nadat we een hoop lawaai hoorden.
Met de zaklamp op pad zagen we al gauw wat er aan de hand was. De halve kinderboerderij was omgevallen. En op echt een paar centimeter na heeft het mijn auto gemist.
Echt een ongelofelijke mazzel. Van die auto dan, niet dat het omgevallen is. Daar word ik minder vrolijk van. Het is toch niet zo bestemd tegen honden die er tegen aan springen of zoals floppy de berggeit die er zelfs overheen gaat.
We hebben samen de boel omgekanteld zodat het in de tuin kwam te liggen en niet meer naast mijn auto lag. Overdag ziet het er dan zo uit, wat een ravage.


Zonde, maar ja. Er zijn ergere dingen op de wereld.
Na een aantal weken buffelen zonder man in huis en daarna het afscheid van Storm was het wel even tijd voor ontspanning. Het aanbod om bij een vriendin te komen koffie drinken heb ik dan ook met beide handen aangepakt.
Ik ben niet alleen gegaan. Bij dit adresje woont een hond die het goed met Luna kan vinden. En wederzijds is Luna ook wel gek met hem. Dus Luna is gezellig mee op de koffie gegaan.



Zodra ze zag waar we waren en de hond al achter het hek zag wachten werd ze helemaal gek.
Piepen, druk doen. Ze wilde er heel graag uit. En als die deur dan eenmaal open gaat dan is het alsof er een startschot wordt gegeven. Vrooooom weg zijn ze. Daar kan ik zo van genieten, voor mij is de dag dan al geslaagd. Maakt niet uit wat er verder nog komen gaat.
Niet dat er nog zoveel bijzonders kwam. Even een gezondheidsverklaring voor Chocolate ophalen, een paar foto's maken bij een andere foster van haar hondjes, boodschapje doen en koken.
Dat was het dan wel weer. Geeft niet, de normale dagelijkse dingen horen er ook bij.
Maar die kleine genietmomentjes zoals vandaag met Luna geven veel positieve energie.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten