vrijdag 17 juni 2016

Check up maal 3

Met Storm gaat het nog steeds niet best. Hij heeft duidelijk veel pijn bij het lopen en doet dit dan ook vrijwel niet meer. Hij komt nog hooguit zijn mand uit voor een bak voer of om zijn behoefte te doen.
Dit was natuurlijk al even aan de gang. Eerst is het aankijken of het vanzelf over gaat. En dan als dat niet zo blijkt te zijn is een afspraak bij de dierenarts echt noodzakelijk. 
Ik vond de nood hoog, maar kon nog wel wachten tot Erik weer op het eiland was. Storm is met zijn 31,5 kilo niet door mij alleen in de auto te tillen. En als ik dat wel zou doen was ik bang dat ik hem alleen maar meer pijn deed. Nu konden we met z'n tweeën. Dat is beter. En indien nodig ook samen overleggen en beslissen.


De dierenarts kon niet met het blote oog bepalen wat er aan de hand was. Het zou artrose kunnen zijn wat in principe goed te onderdrukken is met pijnstillers. Maar een tumor zou ook kunnen. En om dat uit te sluiten zijn foto's nodig. Als het een tumor is geeft dat toch een ander toekomstbeeld dan artrose waar een hond nog tijden mee rond kan lopen. We zullen zien. We moeten nu bij één van de twee praktijken op het eiland die een röngtenapparaat heeft foto's laten maken.
We namen niet alleen Storm mee. Ook Chocolat had een afspraak. Bij haar zijn de hechtingen uit haar nek verwijderd. Ze doet het goed. Ze hijgt wel snel als ze rent, maar echt rochelen doet ze niet meer. Het is een vrolijke speelse pup die zich niet laat belemmeren door iets minder lucht.
Eigenlijk moest Renzo ook nog een check up. Maar drie honden tegelijk mee is niet handig. Zeker niet als je een hond meeneemt met pijn. Die moet niet te veel gedoe om zich heen hebben.
Maar dat betekende dat na de lunch, de was ophangen en het tennissen er weer een ritje dierenarts gepland stond. En dan te weten dat de tennisbaan op dezelfde route ligt als de dierenarts. Na zo'n dag kan ik die weg niet meer zien!
Voor Renzo hadden we een afspraak gemaakt omdat hij zo slecht door zijn neus kan ademhalen.
Het lijkt wel of het ademhalen door iets in zijn neus belemmerd wordt. Ik wilde graag uitsluiten dat er niks anders aan de hand was. Hondenziekte geeft ook een beeld van snotneuzen. 
Gelukkig was het dat niet. Wat hem in zijn neus belemmerd weten we ook niet. De afspraak is nu dat de behandeling van karpattenziekte voor gaat. Als hij daarvan genezen is kan hij onder het mes voor de castratie en als hij dan toch slaapt kunnen de luchtwegen in zijn neus gecheckt worden.
We hebben hem ook meteen even gewogen. Ik ben toch altijd heel nieuwsgierig naar wat zo'n scharminkel weegt. Plus dat het dan goed bij te houden is of hij voldoende aankomt. 12,4 kilo gaf de weegschaal aan. Daar kan nog wel wat bij.
Renzo was niet heel erg blij met de aandacht die hij van de dierenarts en zijn assistente kreeg. 
Hij wist precies waar de uitgang was en wilde mij graag overhalen om met hem mee naar buiten te gaan.


Maar ja, vrouwen he. Die blijven kletsen. Toen hij zijn trouwe hondenogen ging opzetten kon ik het niet langer ontwijken. Dan maar naar buiten. Je hebt ook gelijk ook. Niks te beleven hier voor jou.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten