vrijdag 24 juni 2016

De strijd

Er hing al een paar dagen een gezonde spanning in huis. Geestelijk werd de strijd al dagen gestreden.
Er werden weddenschappen afgesloten en zelfs geld ingelegd. Ik werd hoog ingeschat. Het meeste geld werd dan ook op mij gezet.
Vandaag was het zo ver. De allerlaatste tennisles van dit seizoen werd een wedstrijd tussen Youri en mij. Tuurlijk zou ik gaan winnen, maar daar had Youri andere gedachtes over.
Ik had de wedstrijd kunnen manipuleren. Kleine moeite om de snaren van zijn racket door te knippen. Of olie op de grip was ook een optie geweest. Maar uiteindelijk hebben we dat natuurlijk niet gedaan en hebben gekozen voor eerlijk spel.
Vanmiddag hebben we elkaar eerst eens vuil aangekeken voordat we startten. En toen was het zo ver en werd de eerste bal geslagen. In het net en door mij. Niet echt een fantastisch begin.
Dat serveren is best lastig. En bij twee keer een foute services gaan de punten naar de tegenpartij.
Mmm zo werden ze wel erg makkelijk verdiend.
Het werd al snel 2-0 voor Youri. Dit kon ik niet laten gebeuren. Ik zou mij niet laten inmaken door mijn bloedeigen zoon. Ik die in gedachte volgend jaar al op Wimbledon stond kan toch hier niet zo maar weg geslagen worden! Tijd voor actie.
Het werd 2-1 en ook 2-2. Daarna 3-2 voor Youri en ook nog een 4-2 voor hem. Maar ik ben blijven vechten. 4-3 werd het en daarna 4-4. Helaas kon ik na 5-4 voor Youri er niet meer 5-5 van maken en won hij deze set. Een uur later, roodverbrande konen, zweet op de rug en met flinke dorst heb ik me er bij neer moeten leggen dat ik verloren heb met 6-4. Ik vrees dat ik dit nog heel lang zal moeten blijven horen.
Alle weddenschappen heb ik af kunnen kopen met een Large cola van de burgerking. Pfff dat was een stuk voordeliger.
En nu loopt meneer fluitend door het huis en verteld het aan iedereen die het horen wil.
Ik hoop dat niemand het wil horen. Helemaal niemand.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten