vrijdag 10 juni 2016

Sukkels

Vandaag is Maud thuis gebleven van school. Het verbaasde me eigenlijk al dat er nog energie was om door te gaan. Ik vind het nogal wat.
Eerst in de meivakantie keihard blokken om de stof tot je te nemen en dan over drie weken verspreid examens doen. Direct nadat je vrijdag terug bent gekomen van het laatste examen begint maandag gewoon weer school om je te richten op de nog overgebleven vakken en het mondeling.
Na die drie weken examen was de koek eigenlijk al op, maar Maud ging toch.
Maar in de afgelopen weken school merkte ze dat er niet zo heel veel meer gedaan werd. Weer een proefexamen en nog een proefexamen, hoeveel wil je er doen?
Wat nog erger is, is dat er een inval geschiedenisleraar rond loopt die gewoon de stof niet kent.
Al meerdere keren heeft Maud mij verteld dat die man iets verteld wat gewoon niet klopt. 
Als het dan wordt nagekeken blijkt dat Maud gelijk heeft. Die kent de stof dus beter dan hij.
Van mij hoeft ze niet meer naar die lessen. Hij maakt haar onzeker en ze raakt door hem door de war.
Te gek voor woorden natuurlijk. Ze bereid zich maar lekker thuis voor op geschiedenis.
En vandaag zou de dag weer bestaan uit twee keer drie uur examen doen. Ze was er even klaar mee en dat begrijp ik. Ik heb haar keurig afgemeld.
Er was vandaag een hagedis die dacht dat hij een goede keuze maakte door de puppenren in te vluchten voor de honden. Helaas was hij vergeten dat hij ook achterpoten had en bleef hij hangen.
De honden vonden dit een fantastisch schouwspel. Een hagedis in nood, kom laten we met z'n allen gaan kijken.
Als er zo veel te zien is kom ik natuurlijk ook. Ben ook wel nieuwsgierig naar wat er dan zo leuk is.
Nou niks leuks aan.



Nu Maud er was kon ik haar meteen inzetten. Zij heeft de wacht gehouden bij de hagedis terwijl ik gereedschap ben gaan halen. Tis ook zo lullig als niemand oplet en ik bij terugkomst met de spulletjes nog maar een halve hagedis zou aantreffen. Met een tang heb ik twee draadjes kunnen doorknippen, daarna omgebogen en floep daar ging hij. En dat zonder dat de honden het eigenlijk doorhadden.
De sukkels. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten