donderdag 23 juni 2016

Spoedklus

Ik heb er niet veel aandacht aan geschonken, maar ik heb hier nog een klein puppenmanneke rondlopen.
Dit pupje zou eigenlijk met Rosanna Kluivert mee naar Nederland gaan, maar kreeg geen toestemming om te vliegen. Hij was nog te jong. Omdat we nooit exact weten hoe oud gevonden pups zijn wordt daar een geschatte leeftijd aan gehangen. Toen Rosanna hier was zou hij op papier wel 15 weken zijn geweest, maar daarvoor was hij echt te klein. We houden hier aan dat als ze gaan wisselen ze ongeveer de leeftijd van 15 weken hebben.
Toen hij niet mee kon naar Nederland moest er een fosterplekje voor hem komen. Dat werd bij mij omdat ik ook Chocolate hier kreeg. Deze twee pups kenden elkaar en genoten van het zijn in elkaars nabijheid. 
Chocolate was vorige week helemaal genezen verklaard en kan naar haar nieuwe baasje in Nederland.
Daar was al een vluchtbegeleider voor bekend. Deze vliegt aankomende zaterdag met nog twee hondjes naar Nederland.
En wat zie ik gisteren bij Goofy? Precies, een wisselend melkgebit.
De vluchtbegeleider van Chocolate kon er niet nog een hond bij hebben. Dan maar een berichtje op Facebook. Het duurde nog geen vijf minuten voordat iemand zich meldde. En wanneer vloog ze?
Deze zaterdag. Dat is wel heel toevallig. Nu gaan Goofy en Chocolate toch nog samen weg.
Ieder met een eigen vluchtbegeleider. Maar dat betekende wel dat ik vandaag een spoedklus had.
Waar ik normaal alles in een week regel, moest het nu in een dag. Een huisdier moet namelijk 48 uur voor vertrek aangemeld zijn.
Ik redde het precies. Youri naar de ortho en daarna door naar het TUI kantoor.
Goofy is aangemeld, maar morgen hoor ik pas of hij ook daadwerkelijk echt mee kan. Er kunnen maximaal 6 honden per vlucht mee. 
Hij zit dan in ieder geval niet alleen in het ruim, maar samen met Chocolate, Diesel en Dappertje.
Het zal een gezellige boel worden.
Na TUI weer doorgesjeesd naar de dierenarts. Hier een gezondheidsverklaring opgehaald waarmee ik morgenochtend naar de veterinaire dienst kan. Pffff zouden ze me er nog kennen?
Ik was er woensdag ook nog. Nou ja, alles voor het goede doel zal ik maar zeggen.
Op de veterinaire dienst na is alles geregeld wat geregeld kan worden. Nu hopen dat TUI nog plek heeft. Dan kan dit manneke eindelijk naar zijn nieuwe baasje.


Voor Maud is het heen en weer gereis voor nu klaar. Alle schriftelijke examens zitten erop.
Ze heeft er een goed gevoel over. De vakken waarvan ze de antwoorden had meegenomen en heeft nagekeken weet ze dat die voldoende zijn. Het exacte cijfer blijft nog even spannend.
Tijdens haar reis naar Bonaire waren ze nog een bekende Nederlander tegen gekomen.
Dat gebeurd op de KLM vluchten wel vaker, maar op een binnenlandse vlucht van Curacao naar Bonaire is dat echt een uitzondering. 
Tuurlijk was er even tijd voor een Kodak momentje. Altijd leuk voor later.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten