maandag 27 juni 2016

Alleen maar vooruitgang

Een nieuwe week dus een nieuwe telling. Vandaag voor de eerste keer deze week weer naar de dierenarts. Ik zou het toch echt eens moeten gaan bijhouden. Ben oprecht benieuwd hoe vaak ik in een jaar dat ritje maak. 
Dit keer was het voor de twee nieuwe pups die voor hun tweede enting kwamen.
Het zal niemand verrassen dat er weer gekotst werd in de kennel. Inmiddels weet ik dat het aan mij ligt. Ik heb nu al zo vaak kotsende honden gehad die vervolgens bij hun nieuwe baasje nergens last van hadden, dat ik niets anders kan dan schuld bekennen. Gelukkig zaten ze in een bench met een krant, dus heel veel problemen gaf het niet.
De pups waren vergeleken met de vorige keer verdubbeld in gewicht. Een prachtige prestatie van deze twee.


Echt heel gezellig vonden ze het er niet. Maar ik begrijp wat ze voelen, ik heb zelf ook een prikfobie.
We hebben meteen een afspraak gemaakt voor Renzo. Die wordt aankomende woensdag gecastreerd en zijn neus wordt dan doorgespoeld. Hij heeft nog steeds een belemmerde ademhaling door zijn neus. Gelukkig kan hij prima ademhalen door zijn mond. Dat doet hij ook het grootste deel van de dag. 
Tong naar buiten en happy zijn. Mooi leventje heeft hij nu.


Zijn vacht wordt echt al heel mooi. De donshaartjes worden echte haren en is nu steeds meer duidelijk welke kleur hij wordt.
Morgen krijgt hij nog één keer zijn medicatie tegen schurft en dan is het klaar. Ook zijn kuur tegen karpattenziekte is al voldaan. Het is nu echt alleen nog maar aansterken.
Aan het eind van de dag zijn we een stuk gaan lopen met de honden. Ik ken het verleden van Renzo niet, maar de halsband en riem gaven helemaal geen paniek. Hij vond het prima en liep zo mee.
Terror niet. Die was totaal van slag van de riem met halsband. Ik denk toch dat haar onaangename tijd aan de ketting weer boven kwam. We hebben met haar maar een klein stukje gewandeld. Even voor het gevoel. Terror is gewoon blij als ze kan rennen en spelen in de tuin. Die heeft niet veel nodig om happy te zijn. Deze kleine clown maakt zelf wel een feestje van haar leven. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten