zondag 1 mei 2016

Boompuppy's

Vandaag 1 mei is het officieel de dag van de arbeid.
Ik heb deze naam nooit zo begrepen. Het is een dag die over werk gaat maar waarop je vrij bent.
Omdat ze op Curacao gek zijn van vrije dagen en die niet graag willen missen is de vrije dag die je eigenlijk op 1 mei had opgeschoven naar 2 mei.
Morgen zijn dus winkels, banken en andere instanties gesloten omdat men op 2 mei eigenlijk 1 mei viert.
Het maakt mij niet uit hoor, mijn dag ziet er niet anders door uit. Ik moet er eigenlijk wel om lachen.
Hoe uitgekookt is het hier. Mis je een vrije dag, dan verschuiven we gewoon die dag. Zie je het al gebeuren in Nederland? Ach wat vervelend Koningsdag valt op zondag. Weet je wat, doen we het maandag. Echt niet, dan verschuiven ze het naar zaterdag, beter voor de economie.
Ik denk dat de werknemers hier het wel kunnen waarderen dat het opgeschoven wordt in het voordeel van de werkenden.
Of het nou zondag, maandag of welke dag dan ook van de week is, voor een moeder/ huisvrouw/ foster maakt dat helemaal niks uit. Ik doe gewoon mijn ding en laat me niet beïnvloeden door de dag, maar door het weer. Als het heel erg warm is doe je toch automatisch minder.
Vandaag was het lekker. Het was bewolkt en het waaide. Terwijl ik juist een dag van de arbeid had genoten de honden van de wind. In de deuropening lagen ze heerlijk te relaxen.


Als het minder warm is wordt er ook meer gespeeld. Een favoriete speelplek van de kleintjes is de hut.
Zo noemen wij het, omdat we het op een kinderhut vinden lijken. 
Onder een hele hoge plant is ruimte ontstaan waar je kunt liggen, maar ook kunt lopen.


Hoe leuk is het om achter elkaar aan rondjes te rennen terwijl de bladeren heel hard ritselen.
Het kan geen kwaad. De bladeren zijn lang en kunnen het hebben. 
Eigenlijk elke pup die we gehad hebben heeft onder de struik gespeeld. Zo grappig. Echt hun plekje.
Van de klusjesman begreep ik dat er voor onze komst wel eens boomratten onder de struik woonden.
Nou die hebben we niet meer. We hebben nu boompuppy's. Stukken minder bedreigend voor de volksgezondheid dan ratten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten