donderdag 19 mei 2016

Genieten

Gisteravond las ik iets over stakingen en wegversperringen bij de isla. Toen werd er al gezegd dat dit misschien vandaag nog wel eens tot benzine tekort zou kunnen gaan leiden.
Als je dat leest dan denk je nog met zo'n vaart zal het vast niet lopen.
Maar fout gedacht. Of men elkaar nou gek maakt waardoor iedereen bij de pomp staat ofdat het echt kwam door een tekort weet ik niet. Wat ik wel weet is dat eind van de morgen de eerste melding kwam van pompstations die gesloten waren. Op, leeg, empty. Alleen diesel was nog verkrijgbaar.


Oei. Dat is vervelend. Ik had nog iets minder dan een kwart in de tank. Wil wel gewoon op pad kunnen bij noodgevallen. Via via werden we op de hoogte gehouden welke stations nog wel open waren en welke gesloten. Het aantal dat gesloten was groeide met een rap tempo.
We hoorden verhalen van wachtrijen van meer dan een uur.
Maar we hadden geluk. Het tankstation waar ik het ging proberen was druk, maar niet zo druk.


Kon gelukkig weer met een volle tank verder. 
Door naar Aqualectra waar ik nog wat vragen had over de rekening van april.
Ik had ingeschat dat iedereen heel druk zou zijn met tanken. Goed gedacht.


Terwijl er helemaal niemand was moest ik toch een nummertje pakken en op de stoel zitten.
Ik was al naar de balie gelopen, er was immers niemand. Maar foei, dat mag niet. Nummertje pakken en zitten.
Laten ze je ook gewoon vijf minuten zitten. Heel bijzonder. Nou ja, die tijd had ik tien keer dubbel gezeten als het druk was, dus ik neem het maar voor lief. Op zulke momenten vraag ik me wel af of ze dit ook zo doen bij lokale inwoners of dat ik dit mag zien als blanken pesten. 
Ik heb vandaag ook weer iemand mogen ontvangen die een geweldige donatie kwam doen.
Ze had van alles bij elkaar verzameld. Medicatie, koekjes, riemen, halsbandjes, voerbakken.
Echt zo veel, geweldig weer! 


Kijk de honden er blij mee zijn! De wens van Joyce was dat het verdeeld gaat worden.
Dat gaan we natuurlijk regelen. De eerste foster is vandaag al geweest om wat uit te zoeken.
Morgen komt de volgende. En ook Thea van Alle Hadoc komt wat halen. 
Zo kan iedereen er van mee genieten.
Voor mij was het ook genieten. Niet alleen door de enorme hoeveelheid spullen, maar door ook omdat Joyce iets speciaal voor ons had meegenomen. Als blijk van waardering voor het werk wat ik doe had ze gebakjes meegenomen. Dat vond ik nou zo leuk! Ze smaakten heerlijk bij de koffie.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten