donderdag 12 mei 2016

Prima opgelost

Het was een gek dagje eigenlijk.
Ik had op de planning staan om vanmiddag benches op te halen van Hato.
Ik las vanmorgen dat de benches uiteindelijk niet op Schiphol beland waren, maar dat degene die deze kant uit kwam puppenmelk voor ons bij zich had. Of ik dat wel bij Hato wilde halen.
Ja hoor. Nog steeds ging ik ervan uit dat het om de vlucht ging die om 15.30 aan kwam.
Maar op flightrader zag ik dat deze vlucht de avondvlucht was en pas om 20.10 aankwam.
O dat maakte de planning eigenlijk totaal anders.
Voor vanavond stond er een platform overleg gepland. Het platform is de naam voor een groep stichtingen bij elkaar die samen praten over oplossingen op het gebied van dierenleed.
Normaal al heel belangrijk, maar nu extra omdat er voor aankomend weekend een grote sterilisatie actie gepland staat.
De bedoeling is dat er aankomende zondag 60 honden geholpen gaan worden.
Deze worden zaterdag allemaal gevangen zodat ze zondag nuchter zijn. De meeste honden worden aangeleverd door de stichtingen. Die weten waar honden zonder eigenaar wonen, of honden met eigenaren die er zelf niet achteraan gaan. Dit is een mooie start van een hopelijk langdurig project.
Voor 28 mei staan er weer 80 honden gepland. En na die 140 honden is het probleem nog steeds niet opgelost en is er voor juni een derde weekend gepland. Actie! In de hoop dat dit echt oplossing biedt aan het overschot aan honden.
Ik had voor dit overleg alvast gegeten zodat ik hierna direct kon doorrijden naar Hato.
Thuis had ik vast wat voorwerk gedaan. Iemand die benches bij zich heeft herken ik wel.
Maar hoe ga ik dat doen met blikken puppenmelk? Ik wist hoe de dame in kwestie heette, maar niet hoe ze eruit zag.
Ik heb er een mooie oplossing voor gevonden.


Ik ben aan de zijkant gaan staan waar ook de dames van de reisorganisaties staan.
Zij keurig in werkkleding. Ik ook. Korte broek, simpel shirt en slippers. Paar hondenharen op mijn shirt, wie herkent mij zo nou niet? Je zag de dames van tui kijken zo van voor welk hotel sta jij hier.
Nou hondenhotel Sandra en co, dat zie je zo. Prima hotel, all inclusive met als extra's de mogelijkheid tot het nemen van een spa, middag snack om 16.00 en entairtement voor de kleintjes.
Maar het plan werkte. Fleur wist dat zij hiermee bedoelt werd. Ik heb de blikken in ontvangst genomen en zij is daarna door naar haar hotel gegaan. Prima opgelost zo.
Dinsdag kwam er een bloglezeres op de lijn die hier woont en werkt voor een plaatselijke krant.
Zij had meegelezen over het vloggen van Maud en het leek haar leuk om hierover ook iets in de plaatselijke krant te schrijven.
Ik heb haar met Maud in contact gebracht zodat er wat vragen beantwoord konden worden.
Vandaag kreeg ik de tip dat ze al in de krant stond met een soort vooraankondiging.
Meteen ook vanavond nog even een krant gescoord natuurlijk. Leuk om te bewaren.
Die dochter van mij wordt nog wereldberoemd.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten